Netflix groeit als een dolle. Op dit moment maken 2,3 miljoen Nederlanders gebruik van de streamingdienst, eenderde van alle huishoudens. Dat is het dubbele van 2 jaar geleden.
Ook het aantal minuten dat Nederlanders kijken naar Netflix is verdubbeld: van 11 minuten per dag begin 2015 naar 23 minuten in het tweede kwartaal van 2017. Millenials kijken het meest: zij zitten 43 minuten per dag voor een Netflix-scherm. Dat blijkt allemaal uit onderzoek van Telecompaper.
Videoland en RTL XL
Op flinke afstand van Netflix opereren on demand diensten als Videoland en RTL XL met 300.000 abonnees. Amazon Prime heeft een verwaarloosbaar aantal kijkers in Nederland. In Amerika, Engeland en Duitsland gaat het wel goed met Amazon.
Smartphone
Al die mensen kijken die on demand-programma's nog steeds het liefst op een televisie, al nemen de kijkminuten via desktop, tablet en smartphone toe. Opvallend: bijna 1,8 miljoen Nederlanders gebruiken wekelijks de Live TV apps van Ziggo of KPN op hun telefoon.