"De basis van het succes van Frontberichten was grotendeels dat zorgverleners zelf de urgentie voelden om verslag te doen van een op dat moment dramatische situatie", stelt de 44-jarige Lassche in gesprek met het ANP.
Urgentie
Ook de werkomstandigheden zijn anders dan op het moment van de eerste lockdown. "Frontberichten gebruikte vlogs van zorgverleners, ook omdat cameraploegen toen niet de ziekenhuizen in konden. Dat kan nu wel. Los daarvan voelen we nu ook nog geen journalistieke urgentie om mee te willen kijken in ziekenhuizen middels vlogs, ook omdat de situatie niet zo is als tijdens de eerste golf."
Monitoren
Frontberichten haalde heel behoorlijke kijkcijfers en werd zelfs genomineerd voor een Zilveren Nipkowschijf. "De basis van het succes van Frontberichten was grotendeels dat zorgverleners zelf de urgentie voelden om verslag te doen van een op dat moment dramatische situatie. Kortom, totaal andere situatie. Maar we blijven de situatie monitoren."
Dit bericht bekijken op InstagramEen ode aan alle mensen die aan het front strijden tegen corona. Zang: @trijntjeoosterhuis