Het tv-programma Radar maakte maandag de nominaties bekend voor de Loden Leeuwen; de prijzen voor tv-reclames die het bloed onder de nagels van kijkers vandaan halen. Vaste prik daarbij is ook de nominatie voor de meest irritante BN'ers in een commercial.
Rapper Sjaak
Dit jaar zijn de kanshebbers Sjaak Swart, Marijke Helwegen en Paul Haenen. Swart maakt kans op de Loden Leeuw voor zijn vertolking van Koning Toto in de reclame voor gokgigant Toto. In de commercial 'rapt' Sjaak een moppie mee met rapper Donnie, maar het talent voor deze muziekstijl ligt duidelijk bij die laatste; Sjaak bakt er niks van.
Marijke en Paul
Marijke Helwegen is genomineerd voor haar hysterische optreden in de reclame voor SecuStrip. Paul Haenen is al enkele jaren te zien in de filmpjes van PriceWise, maar nu hij in een dubbelrol als echtpaar in bed de prijzen van internetpakketten ligt te vergelijken, is de maat vol.
Loden Leeuw
Eerdere BN'ers die de twijfelachtige eer hadden om de Loden Leeuw te winnen, waren René Froger voor Eyelove (2018), Ali B voor Yarden (2017) en Jan Smit voor Pearle (2016).
Haribo-kinderen
De andere reclames die genomineerd zijn omdat ze gewoon vreselijk vervelend zijn, zijn de 'volwassen kinderen' van Haribo, de 'agressieve man' in de Hornbach en de 'seksistische collega's' van LampDirect.
In de uitzending van maandag 2 december maakt Radar de uitslag bekend. Stemmen en het bekijken van de filmpjes kan HIER.