John de Mol meest invloedrijk in Nederlandse media

27 november 2014 12:05 | actualiteiten | Door Televizier

© ANP Kippa

John de Mol is voor de vierde keer op rij verkozen tot de persoon met de meeste invloed in de Nederlandse Media.

John de Mol staat, mede dankzij zijn hitshows The Voice en Utopia, op de eerste plaats in DeMedia100. Humberto Tan en Alexander Klöpping staan respectievelijk tweede en derde in de lijst van meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media. Klöpping heeft hoge notering te danken aan zijn bedrijf Blendle.

DeMedia100

Humberto Tan verruilde plaats zestien in DeMedia100, dankzij RTL Late Night, voor de tweede plek in de lijst. Daarmee verslaat de RTL-presentator Matthijs van Nieuwkerk, de runner-up van vorig jaar. De talkshowhost van de VARA moet het in 2014 doen met de zesde plaats.

Top 10

  1. John de Mol (Talpa)
  2. Humberto Tan (RTL)

  3. Alexander Klöpping (Blendle)

  4. Erland Galjaard (RTL)

  5. Christian van Thillo (De Persgroep)

  6. Matthijs van Nieuwkerk (NPO/VARA)

  7. Bert Habets (RTL)

  8. Linda de Mol (RTL)

  9. Peter de Mönnink (Sanoma/SBS)

  10. Joop van den Ende (Stage Entertainment) 

John de Mol doet het momenteel minder goed in de Verenigde Staten.

Meer over