NPO 1, 2 en 3 zitten in het systeem van de Nederlandse televisiekijkers, dat blijkt uit een onderzoek dat werd uitgevoerd door bureau Ipsos.
De NPO meldt maandag dat de televisiekijkers gewend zijn geraakt aan de nieuwe namen van de publieke kanalen. Dit is opmerkelijk, aangezien Nederland 1, 2 en 3 twee maanden geleden pas werden veranderd in NPO 1, 2 en 3. De Nederlandse televisiekijkers kunnen zich dus erg snel aanpassen.
NPO
De NPO is er blij met de uitkomst van het onderzoek. “De naamsbekendheid is sterk gestegen. Bijna alle Nederlanders (93 procent) kennen inmiddels de naam NPO en weten dit ook te koppelen aan de publieke radio- en televisiezenders”, aldus een zegsman.
Internet
De NPO vernieuwde niet alleen de namen van de tv-zenders, ook op internet werd er flink wat veranderd. De meest opvallende wijziging is de omdoping van Uitzendinggemist.nl naar NPO.nl. “Uit onderzoek blijkt dat 63 procent van de Nederlanders inmiddels bekend is met NPO.nl.”
Bekendheid
Sinds de lancering van de nieuwe website gaat het goed met NPO.nl. “De site is in vergelijking met andere online videodiensten bekender dan bijvoorbeeld Netflix en HBO. Alleen de bekendheid van YouTube ligt iets hoger.”