NPO Zapp is voor het eerst in de geschiedenis marktleider geworden in de categorie 6 tot 12-jarigen. De zender laat concurrenten Disney XD en Nickelodeon achter zich.
NPO Zapp was in 2014 de best bekeken zender onder 6 tot 12-jarigen. Het marktaandeel groeide van 17,8 procent in 2013 naar 19,4 procent in 2014. “Daarmee is Zapp tussen 06.30 uur en 19.30 uur de populairste zender bij deze groep kijkers”, meldt zenderbaas Suzanne Kunzeler. NPO Zapp was al marktleider in de categorie 3 tot 12-jarigen.
NPO Zapp
NPO Zapp speelt volgens Suzanne Kunzeler goed in op de behoeftes van de doelgroep. ‘’Kinderen kijken graag naar authentieke, Nederlandse programma’s en op NPO Zapp bieden we de mogelijkheid om hierin te participeren, zoals in de Cup Cake Cup, met dagelijkse uitzendingen in de kerstvakantie. We onderscheiden ons hiermee van de andere kinderzenders.’’
Sinterklaasjournaal
Het Sinterklaasjournaal kreeg het afgelopen jaar veel kritiek. Dit kwam voornamelijk doordat niet Sinterklaas, maar een oude Zwarte Piet de mijter op zijn hoofd mocht zetten. Suzanne Kunzeler is het niet eens met alle aanmerkingen. ''Het Sinterklaasjournaal heeft ook dit jaar weer precies de juiste balans weten te vinden tussen de vrolijkheid van het kinderfeest en de discussie die leeft in de samenleving.’’