PowNed zegt binnen nu en vijf jaar televisie en radio gedag. De omroep wil zich in de toekomst volledig richten op het internet.
PowNed-voorzitter Dominique Weesie zegt in een interview met het AD dat ze de meeste mensen online bereiken. “Op Facebook hebben we meer dan 500.000 likes en op onze website meer dan 3 miljoen unieke bezoekers per maand. Daar is het dus voor ons te halen.” Weesie is vanaf januari al druk bezig om het internet te veroveren door dagelijks een paar items online te zetten.
Lage kijkcijfers
Het dagelijkse PowNews werd eind 2014 vervangen door de wekelijkse talkshow Studio PowNed. Maar daarvan zijn de kijkcijfers niet denderend, zo scoorden de laatste twee afleveringen nog geen 200.000 kijkers. Veel centjes gaan naar technische zaken zoals geluid en licht bij het maken van Studio Powned. Weesie wil daarom het geld investeren in het internet. "Online is veel goedkoper."
2020
In 2020 moet PowNed 150.000 betalende leden hebben om groen licht te krijgen. Maar zoals het er nu uit ziet, is PowNed dan alleen nog maar op het internet te vinden.