Het AVROTROS-programma Radar heeft een gloednieuwe online zomerserie over de klachten over klantenservices gelanceerd. De zomerserie heeft de naam De Klantenservice. Vandaag verscheen de eerste aflevering op het YouTubekanaal van het consumentenprogramma.
De Klantenservice
De afleveringen van de online zomerserie zijn iedere vrijdag te zien op het eigen YouTubekanaal. Erik en Evita presenteren de online serie. In De Klantenservice helpen zij wanhopige consumenten die maar niet geholpen worden door de klantenservice van een bedrijf. De vraag is of het Erik en Evita lukt om het probleem wel op te lossen. Ook komen zij erachter hoe klantvriendelijk verschillende helpdesks nu eigenlijk zijn.
In het afgelopen televisie-seizoen van Radar kwamen problemen met klantenservices regelmatig voorbij. Van onbereikbare klantenservices of eindeloze wachttijden tot tegenstrijdige of onduidelijke antwoorden bij prangende vragen van consumenten of klantenservices die vanuit het buitenland werken met werknemers die de Nederlandse taal niet spreken, er was in het afgelopen tv-seizoen genoeg over te doen. De klachten over klantenservice blijven maar binnenstromen en daarom heeft het AVROTROS-programma besloten om er een eigen serie aan te wijden.
Eerste aflevering
Vandaag is de eerste uitzending van de online zomerserie op het YouTubekanaal van Radar te zien. De Klantenservice start met het verhaal van Marieke, die al een half jaar lang haar slechte telefoonverbinding bij Lebara probeert op te lossen. Volgens de provider werkt de iPhone 11 van Marieke slecht samen met het KPN-netwerk, waar Lebara gebruik van maakt. Presentator Erik belt naar de helpdesk van de provider en wordt naar veel kastjes en muren gewezen. Of hij een oplossing weet te vinden voor Marieke, zie je in de aflevering hieronder.