RTL Nederland is niet meer. De zendergroep gaat vanaf maandag 4 juli simpelweg door het leven als RTL. Daar hoort ook een nieuwe huisstijl bij.
Echt nieuw is het logo niet. De zendergroep heeft besloten het lettertype van RTL Nieuws te gebruiken voor haar hele bedrijf.
Breed pallet
Daarnaast is gekozen voor een vrij druk ogende collage van kleurtjes en vormen. In een persverklaring wordt het nieuwe logo als volgt omschreven: "De letters zijn geconstrueerd uit de afgeronde hoeken van de schermen waarop je de RTL-content kunt zien. Deze letters zijn het uitgangspunt van een rijke identiteit bestaande uit patronen en illustraties. Allemaal opgebouwd uit vier basisvormen afkomstig uit de letters van het logo. Bovendien maakt de huisstijl gebruik van een breed palet aan kleuren." De logo's van de individuele RTL-zenders blijven voorlopig ongewijzigd.
Lieke van Lexmond
Lieke van Lexmond is in ieder geval zeer te spreken over de veranderingen. Op haar Instagram plaatste het RTL-gezicht een foto van de pasonthulde huisstijl.