Arjen Lubach dacht een onschuldig geintje te maken op Instagram, maar winkelketen V&D floot de komiek onherroepelijk terug.
Lubach besloot in te haken op Drank & Drugs, de nummer één hit van het duo Lil Kleine en Ronnie Flex. Hij plakte de titel van het nummer op een plaatje van een lunchtrommeltje en drinkbeker, inclusief back to school logo van V&D, en zette het online.
Als de V&D het niet wil, misschien moet @TopNotchNL ze zelf dan maar gaan maken. pic.twitter.com/sFtf26RCAp
— Arjen Lubach (@arjenlubach) June 23, 2015
Not amused
Al snel regende het likes en retweets voor het grappig bedoelde plaatje. Maar V&D was minder te spreken over de actie en verzocht Arjen hun logo weg te halen omdat ze er niet mee geassocieerd wilden worden. De cabaretier gaf gehoor aan de oproep en paste de afbeelding aan "omdat de V&D het al zo moeilijk heeft".
"Het zou verkopen"
RTL Boulevard besteedde ook aandacht aan de actie en Winston Gerschtanowitz vond de weerzin van de winkelketen wat vreemd. De presentator meende juist dat het slim zou zijn de Drank & Drugs producten op de markt te brengen: "Zeker weten dat het verkoopt."