Angela de Jong vindt Showcolade een absoluut tv-dieptepunt

19 april 2021 14:40 | amusement | Door Irma Tomas

© Elvin Boer/MAX
Angela de Jong vindt Showcolade zo ongeveer het slechtste idee sinds Pepsi Cola. De AD-columniste keek zondagavond met samengeknepen billen naar het nieuwe tv-programma van Omroep MAX.

Onder leiding van presentatrice Edsilia Rombley moeten BN'ers (wie anders) raden of voorwerpen van chocolade zijn of niet. Wanneer ze denken dat een huisje, pollepel of bankstel eetbaar is, moeten ze er een hap van nemen.

Japan

Het format komt uit Japan, waar ze er een sport van maken om de meest idiote tv-programma's te maken. En meestal werkt een dergelijk programma een stuk minder goed aan de andere kant van de wereld omdat we hier over een ander gevoel voor humor beschikken. 

Dieptepunt van 2021

Angela de Jong moest bijna huilen om het niveau van Showcolade. "Wie dacht dat Marble Mania het dieptepunt was van 2021, heeft duidelijk Showcolade niet zien. Als zelfs Omroep MAX denkt dat de kijker alles vreet, dan is de tv-wereld reddeloos verloren."

900.000

Voorlopig vreet de kijker het nog prima. Zondag keken 900.000 mensen naar de eerste aflevering. Omroep MAX-baas Jan Slagter heeft nog niet gereageerd op de column van Angela. 

Meer over