De NPO vaart een nieuwe koers en daar passen programma's als Kassa, Radar en ook Blauw bloed veel minder bij. Waar de twee consumentenprogramma's al minder afleveringen mochten maken, dreigde het royalty magazine geheel te verdwijnen. Nu blijkt er toch ruimte in de programmering voor een doorstart.
Online
De makers van Blauw bloed mogen reportages over de royals blijven verzorgen. Deze zijn in de eerste plaats bedoeld voor de ruim 200.000 bezoekers die de site www.blauwbloed.tv wekelijks trekt. Ook komt er op de vrijdagmiddagen een kort royalty journaal waar de belangrijkste nieuwtjes én een reportage in vertoond worden. Daarmee komt wel een einde aan de titel die al sinds 2004 een vaste waarde is in het publieke bestel.
Jeroen Snel
De digitale doorstart van Blauw bloed heeft wel gevolgen voor het format. Een presentator is niet langer nodig, waardoor Jeroen Snel (foto) alleen nog achter de schermen als eindredacteur actief zal zijn.
De laatste reguliere editie van Blauw bloed is op zaterdag 11 december te zien.