In het interview van Jeroen Pauw met Max Verstappen droeg de snelheidsduivel veel te veel reclame-uitingen, zegt het Commissariaat voor de Media.
Formule I-coureur Max Verstappen was zo'n beetje behangen met reclame tijdens Pauw. Hij droeg een pet en jas met daarop het logo van Red Bull. Toch krijgt BNN-VARA pas een boete wanneer het nog een keer gebeurt. BNN-VARA-directeur Gerard Timmer is het niet eens met het oordeel van het Commissariaat. In het NRC zegt hij: „Als je dan bij hem aankomt voor een interview en hij draagt een pet en een jas met logo, pak je dan de camera weer in omdat dat van het Commissariaat niet mag? Daar zit de spanning. Dat interview is geroemd, veel bekeken, het is relevant. Daar knelt de juridische en maatschappelijke werkelijkheid."
Jett Rebel
Ook voor een item in De Wereld Draait Door krijgt BNN-VARA een waarschuwing. De waakhond van de media vindt dat de omroep de regels overtrad vanwege het "overdreven en overdadig" aandacht besteden aan een concert van Jett Rebel.
LINDA.tv
In oktober en november vorig jaar ging het ook mis. Toen werd BNN-VARA gewaarschuwd toen Matthijs van Nieuwkerk gasten ontving om te praten over betaalapp Bunq en LINDA.TV. Het Commissaariaat viel ook over de aandacht die het programma besteedde aan het mislukte pop-up restaurant van DWDD.