Chantal Janzen lanceerde dinsdagavond in Amsterdam haar mediaplatform &C. De presentatrice bracht een tijdschrift, website en app uit, maar wat vind je waar? Wij keken alvast hoe ze het doet ten opzichte van haar concullega's.
Naast een maandelijkse glossy komt Chantal met een onlineplatform, app met eigen shop en gaat ze vanaf het najaar ook eigen televisieprogramma’s en live events produceren. Ze treedt hiermee in de voetsporen van Linda de Mol en Wendy van Dijk die ook ieder een eigen platform hebben.
Glossy
In de eerste editie gaat Chantal uit de kleren voor Eva Jinek. De journaliste is gastredacteur en interviewt Chantal. Het magazine richt zich op vrouwen in de leeftijd van 18 tot 49 jaar, verschijnt 12 keer per jaar en kost €5,95 per nummer. Volgens Chantal zelf is de glossy meer dan een luxe magazine en richt het tijdschrift zich op een jongere doelgroep dan de bladen van haar blonde collega's. Op het eerste gezicht vinden wij het veel weg hebben van het blad LINDA van Linda de Mol.
Website
De website Andc.tv biedt een kijkje in de wereld van Chantal Janzen. Mode, beauty, lifestyle, food, travel en tussendoortjes zijn de onderwerpen die aan bod komen. Elke week verschijnt een nieuwe column online, die van deze week heet Een nacht met Jezus. Het is alleen nog niet echt duidelijk of Chantal zelf columns gaat schrijven voor de website. Ook bekende Nederlanders komen aan bod op het online platform. Zo wordt elke week een man voor het blok gezet met seksueel getinte vragen. Deze week is het de beurt aan Donny Roelvink. En Fred van Leer krijgt een questionnaire voorgelegd rondom de thema's seks en gendergelijkheid.
App
De app biedt dezelfde onderwerpen als de website, maar heeft wel een extraatje. Wanneer je in het magazine het scan & shop icoontje ziet staan, dan kan je met de app het icoon scannen. Vervolgens is het dan mogelijk om de producten die in het blad staan te shoppen.
Social media
Op de social mediakanalen, Facebook en YouTube, staan behind-the-scenes video’s. Zo is te zien hoe Chantal gaat wildplakken om haar merk te promoten. Op Twitter en Instagram wordt de lezer op de hoogte gehouden van nieuwe contributers (het zijn er al een hele hoop, waaronder Peter Pannekoek en Leco van Zadelhoff) en krijg je vast een voorproefje over items in de volgende editie van het magazine.
Televisieprogramma en live events
Het is de bedoeling dat Chantal Janzen komende zomer ook nog eens televisieprogramma’s en live events gaat produceren. Hoe dat er precies uit komt te zien, is nog niet bekend. Waar ze de tijd vandaan haalt dat weet geen mens, want Chantal is ook nog druk in de weer met de televisieprogramma’s Janzen & Van Dijk en Dance, dance, dance.