114.4 miljoen mensen zagen de finale van de Super Bowl tussen de New England Patriots en de Seattle Seahawks. Dat is goed nieuws voor de adverteerders.
Het is niet voor niets dat alle grote adverteerders zendtijd in de pauze van de belangrijkste American Football-wedstrijd van het jaar willen. Grote merken geven een fortuin uit om hun reclame gezien te krijgen. Dit jaar loonde die uitgave nog meer dan andere omdat een recordaantal van 114.4 miljoen consumenten de reclame zagen.
Dood jongetje
De populairste commercial onder kijkers was dit jaar die van het biermerk Budweiser, dat een tranentrekker over een vermist puppy uitzond. De minst populaire was die van een campagne die strijdt voor een veilige omgeving voor kinderen. Daarin vertelde een lief jongetje dat hij nooit een eerste zoen zou krijgen of trouwen omdat hij reeds door een ongeluk om het leven is gekomen. Op die deprimerende boodschap zaten de uitgelaten kijkers van de Super Bowl helemaal niet te wachten. En dat lieten ze via Twitter weten ook.
Personally I don't like commercials where the kid pulls a Sixth Sense and was dead the whole time. #nationwide
— HauntedSunshineGirl (@hauntedsunshine) 3 februari 2015
I was way too happy when I got home today so I watched that dead #Nationwide kid and now I'm back to my baseline depression.
— Dr. B (@bthemd) 3 februari 2015
Yep, just checked. I'm still sad. Thanks, #Nationwide. ??
— Michael Schlact (@michael_schlact) 3 februari 2015
Well, did you expect anything else after that depressing Super Bowl Commercial? Katy Perry #SuperBowl #Nationwide pic.twitter.com/730PscppR9
— Capcy.com (@CapcyCom) 2 februari 2015
Bekijk hieronder de populairste commercial van dit jaar