En met name één kandidaat sprong eruit: presentator Tim den Besten.
Het Perfecte Plaatje
Acht BN'ers reisden onlangs af naar de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires om daar tegen elkaar te strijden in het bijzondere seizoen van Het Perfecte Plaatje In Argentinië. In vergelijking met hun voorgangers hadden de deelnemers geen weken voorbereidingstijd gehad en dat bleek wel. Voor de vrij chaotische Tim den Besten was het flink zoeken wat hij moest doen met al die knopjes. Aan creativiteit echter geen gebrek. Zo liet hij zijn duopartner Maurice Lede een hond nadoen, innig gearmd lopen met een onbekend setje én ook een feestje in een afgelegen parkeergarage kon niet overgeslagen worden. Dit tot grote hilariteit van de kijkers, die hem nu al compleet omarmden.
Tim drukt maar gewoon op alle knopjes.
— ? ???c? (@marc0janssen) June 1, 2022
Kunnen ze hem niet gewoon een MyFirstCanon geven?
#hetperfecteplaatje
Bij de eerste blik op de kandidaten: "aaah nee, niet weer die drukke Tim", 5 min later: "whahahaha, die Tim is zo grappig, hoop dat ie nog lang blijft" #hetperfecteplaatje
— Brendatje (@Brendatje2) June 1, 2022
Oh jeahhh #hetperfecteplaatje : heerlijk programma! ? ... ik ben nu al tegen Thomas en voor Daphne ... máár geen garantie voor de toekomst! Oh Tim ... love him! pic.twitter.com/wluHGH8GVE
— Jiska? (@Jiskadootje) June 1, 2022
“Ik voel me meer Annie de Rooij, dan een Argentijnse koerier”, aldus Tim de Besten #hetperfecteplaatje go Tim!!
— greet van rijn (@greetvanrijn) June 1, 2022
Ze weten het dit jaar weer te presteren om een dubbelganger van het jaar ervoor te selecteren. Die Tim is toch net Patrick … net als@vorig jaar met Frits #hetperfecteplaatje
— nelabafana (@mnelis89) June 1, 2022
Gelukkig voor Tim was er één schrale toost: net als elk jaar hoefde er ook dit keer niemand naar huis in de eerste aflevering. Hij heeft dus nog een kans om zich te revancheren.
Obese
Op RTL5 was er tijd en ruimte voor serieuzere zaken, daar ging namelijk het vernieuwde seizoen van Obese van start met Miljuschka Witzenhausen als presentatrice. 340.000 kijkers leefden mee met de pas 30-jarige Iris, die er gedurende de acht maanden aan opnames alles aan deed om een gezonde levensstijl én beter zelfbeeld te krijgen. En met resultaat: uiteindelijk viel ze ruim 24,5 kilo kwijt en het belangrijkste: ze kreeg het vertrouwen in zichzelf terug.
Ik vond Iris aan het begin ook een prachtige vrouw, nu zie ik een stralende mooie vrouw die in zichzelf gelooft #obese
— Arita ???? (@AJV45) June 1, 2022
Wat een lijntje! Ik wed dat ze sowieso goed in haar vel zit. #obese
— ??? Tier E. Lantijn ??? ? (@HennySmeenk) June 1, 2022
Wat een prestatie van Iris ! #obese
— #Chris (@Nieuwsjunknl) June 1, 2022
Dit is stap 1 voor Iris, ze is echt goed bezig. Stap 2 is het vasthouden en dat is echt nog veel moeilijker! #erVaring #obese
— Kitty (@iKittig) June 1, 2022
Het Grote Hokjesexperiment
De NPO deed daar qua kijkcijfers verrassend genoeg voor onder met zowel maatschappelijk relevante titels als amusement. Zo trok NPO1 slechts 447.000 met de nieuwste aflevering van Busje Komt Zo en kort daarvoor waren 587.000 kijkers benieuwd naar de special Het Grote Hokjesexperiment, waarin Tijs van den Brink en Giovanca Ostiana duidelijk maakte hoe discriminatie werkt en wat mensen doet. Met dit keer de focus op de overeenkomsten in plaats van de verschillen tussen diverse groepen mensen.
Wereldformat, #hetgrotehokjesexperiment, kan nie anders zeggen
— * (@Soul7Food) June 1, 2022
Respect voor de @EOnl, Van den Brink en Giovanca ??#hokjesexperiment
Heel mooi, om de verbinding te zien groeien tussen mensen van kleur, moslims, joden, ouderen, minder validen, dikke mensen en LGBTIQ+ personen. We voeren allemaal dezelfde voordelen-en discriminatiestrijd. Samen voor allen! ????#hetgrotehokjesexperiment
— Casper Li ? (@CasperLio) June 1, 2022
Hollandse Zaken
Ook NPO2 stond stil bij een steeds groter wordend probleem. Het teruggekeerde programma Hollandse Zaken besprak namelijk 'de stille pandemie', oftewel: long covid. En dat is niet voor niets, want naar schatting hebben zo'n tienduizenden Nederlanders te dealen met de gevolgen hiervan zoals futloosheid, een laag concentratievermogen, een sterk verminderde conditie, verlies van reuk en smaak, kortademigheid en hartkloppingen. De 274.000 kijkers kregen behoorlijk wat sympathie voor deze doorzetters.
Ik kijk naar #hollandsezaken over #LongCovid Wat een heftig verhaal Wát een doorzetters! Nederland word wakker, doe iets om deze groep niet te vergeten.
— Lianne Ketelaar (@LianneKetelaar) June 1, 2022
#hollandsezaken gekeken over #Long COVID. Mooie uitzending, maar zo jammer dat niet even benoemd werd, dat er ook KINDEREN zijn met deze vreselijk langdurige chronische ziekte en dat er ook voor hen onvoldoende hulp en ondersteuning is. Zelfs nóg minder er- en herkenning.
— Michelle (@miesje75) June 1, 2022
Wat een onrecht, onmacht, machteloosheid.. #LongCovid #hollandsezaken
— Peter (@Peter3137) June 1, 2022