Kijkcijfers woensdag 1 juni

De TV van gisteren: Tim den Besten is nu al de smaakmaker van Het Perfecte Plaatje in Argentinië

2 juni 2022 07:45 | amusement | Door Judith Regeling

© Videoland still
Is het zomerseizoen van Het Perfecte Plaatje In Argentinië net zo populair als de reguliere reeks? Het lijkt er wel op. Gisteravond trok de eerste aflevering al zo'n 807.000 kijkers naar RTL4 en de show was daarmee het best bekeken programma op primetime.

En met name één kandidaat sprong eruit: presentator Tim den Besten.

Het Perfecte Plaatje

Acht BN'ers reisden onlangs af naar de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires om daar tegen elkaar te strijden in het bijzondere seizoen van Het Perfecte Plaatje In Argentinië. In vergelijking met hun voorgangers hadden de deelnemers geen weken voorbereidingstijd gehad en dat bleek wel. Voor de vrij chaotische Tim den Besten was het flink zoeken wat hij moest doen met al die knopjes. Aan creativiteit echter geen gebrek. Zo liet hij zijn duopartner Maurice Lede een hond nadoen, innig gearmd lopen met een onbekend setje én ook een feestje in een afgelegen parkeergarage kon niet overgeslagen worden. Dit tot grote hilariteit van de kijkers, die hem nu al compleet omarmden.

Gelukkig voor Tim was er één schrale toost: net als elk jaar hoefde er ook dit keer niemand naar huis in de eerste aflevering. Hij heeft dus nog een kans om zich te revancheren.

Obese

Op RTL5 was er tijd en ruimte voor serieuzere zaken, daar ging namelijk het vernieuwde seizoen van Obese van start met Miljuschka Witzenhausen als presentatrice. 340.000 kijkers leefden mee met de pas 30-jarige Iris, die er gedurende de acht maanden aan opnames alles aan deed om een gezonde levensstijl én beter zelfbeeld te krijgen. En met resultaat: uiteindelijk viel ze ruim 24,5 kilo kwijt en het belangrijkste: ze kreeg het vertrouwen in zichzelf terug.


Het Grote Hokjesexperiment

De NPO deed daar qua kijkcijfers verrassend genoeg voor onder met zowel maatschappelijk relevante titels als amusement. Zo trok NPO1 slechts 447.000 met de nieuwste aflevering van Busje Komt Zo en kort daarvoor waren 587.000 kijkers benieuwd naar de special Het Grote Hokjesexperiment, waarin Tijs van den Brink en Giovanca Ostiana duidelijk maakte hoe discriminatie werkt en wat mensen doet. Met dit keer de focus op de overeenkomsten in plaats van de verschillen tussen diverse groepen mensen.

Hollandse Zaken

Ook NPO2 stond stil bij een steeds groter wordend probleem. Het teruggekeerde programma Hollandse Zaken besprak namelijk 'de stille pandemie', oftewel: long covid. En dat is niet voor niets, want naar schatting hebben zo'n tienduizenden Nederlanders te dealen met de gevolgen hiervan zoals futloosheid, een laag concentratievermogen, een sterk verminderde conditie, verlies van reuk en smaak, kortademigheid en hartkloppingen. De 274.000 kijkers kregen behoorlijk wat sympathie voor deze doorzetters.

Meer over