Radar deelt jaarlijks de Loden Leeuw uit, een publieksprijs voor de meest irritante reclame, de meest irritante BN'er in een reclame en een gloednieuwe categorie: de meest irritante influencer die reclame maakt.
Maxime Meiland
Om bij die laatste te beginnen: Maxime Meiland maakte voor voedselboxengigant Hello Fresh reclame op Instagram waarbij ze haar kinderen inzette om het product aan te prijzen. Radar-kijkers gunden de jongste Meiland telg de prijs, maar Fons stond voor een gesloten deur. Maxime en de rest van de Meilandjes zaten nog op Tenerife en wilden niet zeggen wanneer ze terug waren. Fons liet daarom het kostbaar kleinood achter op de stoep van Maximes miljoenenpand.
Henny Huisman
Antoinette Hertsenberg reikte de overige twee prijzen uit. De meest irritante reclame was voor het 'slecht geacteerde' spotje van beveiligingsbedrijf Verisure. De meest irritante BN'er, met maar liefst 48 procent van de stemmen, was Henny Huisman. Hij viel op door zijn commercials waarin hij meubelcheques uitreikt. Henny ontving Hertsenberg vriendelijk in de showroom van het meubelbedrijf en nam de Leeuw met liefde in ontvangst.
Postcodeloterij
Henny en Antoinette zijn oude bekenden: in 2007 stond ze ook al met een Loden Leeuw op de stoep. Destijds vanwege de spotjes die Henny maakte voor de Postcodeloterij. Huisman moest er wel om lachen: de meubelcheque commercial was namelijk bedoeld als persiflage op zijn reclames voor de loterij.
De winnaars van de Loden Leeuw 2021 zijn bekend! Jullie hebben massaal gestemd. Maxime Meiland, Henny Huisman (@tweethenny) en Verisure gaan er met de prijs vandoor: https://t.co/vAOXW8G8TX #LodenLeeuw #Radar
— Radar (@avrotrosradar) November 22, 2021