De nominaties werden maandagavond bekendgemaakt in het consumentenprogramma Radar. René Froger is al het hele jaar irritant in de Eyelove-reclame, Gerard Joling blijkt zich ook niet zeer geliefd te hebben gemaakt met zijn commercial voor Lidl en André Hazes haalt kijkers het bloed onder de nagels vandaan met zijn Essent-schnabbel.
Multifocale bril
René Froger lijkt de gedoodverfde favoriet voor de Loden Leeuw-overwinning met zijn brillenreclame. Vooral het gezongen stukje: 'ik kom voor een multifocaaaaale bril', werkt behoorlijk op de zenuwen. Vorig jaar was Ali B. de winnaar met zijn tranentrekkende stukje proza in een reclame voor begrafenisonderneming Yarden.
Genomineerden meest irritante reclame
Ook reclames zonder BN'ers maken kans op een Loden Leeuw voor meest vervelende reclame. De genomineerden zijn:
ASR – Sticks en Roos over omgaan met geld
Becam – Bij Becam
KPN – Ontdek de mogelijkheden met KPN
De winnaars worden bekendgemaakt in de uitzending van Radar op maandag 17 december om 20.30 uur op NPO 1