Op Radio 1 reageert Jan Slagter op de ophef en de dalende kijkcijfers van zijn nieuwe paradepaardje.
Lees ook:
Even tot hier
Showcolade krijgt er al sinds de eerste aflevering van langs. Het satirische Even tot hier maakte aan de lopende band grappen over het programma en ook de kijker loopt massaal weg. De show begon rond het miljoen, na drie afleveringen zijn er nog een slordige 500.000 kijkers over. Veel te weinig voor zondagavond 20.30 uur op de grootste publieke zender van het land.
Chocolade raden
Jan Slagter geeft voor het eerst in de media toe dat Showcolade een misser is. Het is het laagst scorende programma onder 50+'ers in de geschiedenis van de omroep. Bij nader inzien had er beter over de van oorsprong Japanse show nagedacht moeten worden. In Japan is het concept een hit: raad welke voorwerpen van chocolade zijn gemaakt. Maar voor Nederlandse kijkers is het concept toch net even iets te mager.
De baas van @OmroepMAX @Jan_Slagter reageert op kritiek op de spelshow #showcolade. Hij concludeert dat het progamma niet bij MAX past. "Het format is te mager."
— NPO Radio 1 (@NPORadio1) May 3, 2021
Het is niet het einde van de wereld en hij heeft er van geleerd, zegt hij in het Mediaforum @SpraakmakersOp1 pic.twitter.com/Cq0ViwzK5h
Edsilia Rombley
Slagter benadrukt dat het floppen van Showcolade niet op de conto komt van presentatrice Edsilia Rombley. Ook is hij te spreken over de jury en de chocolatiers die hun kunsten vertonen. Ook de deelnemende BN'ers, zoals Joke Bruijs (foto), valt niets te verwijten.