Johnny deelt op Instagram een indringend filmpje over het programma dat al twee seizoenen, in samenwerking met Alzheimer Nederland, aandacht vraagt voor de impact die de hersenziekte heeft op patiënten en hun naasten.
Lees ook:
Mogelijkheden
Een van de krachten van Restaurant misverstand is dat De Mol en de makers niet alleen stilstaan bij de ernst van de aandoening. Ze denken in mogelijkheden en kijken vooral naar wat mensen nog wél kunnen. Hoe ingrijpend de diagnose dementie ook is, iedereen kan nog altijd op zijn of haar manier een bijdrage leveren. Door bezig te blijven en nieuwe zaken te leren, alle deelnemers hebben geen enkele horeca ervaring, blijven ook de hersens langer actief.
Negen mensen
In het derde seizoen is er plaats voor negen mensen in de brigade van Ron Blaauw en zijn team. Hij begeleidt de deelnemers en leert ze de fijne kneepjes van het vak: zowel in de keuken als de bediening. De bedoeling is om als volwaardig restaurant te runnen. Opgeven kan via tv@alzheimer-nederland.nl.
Dit bericht op Instagram bekijken