Gemiddeld zetten zo'n 100.000 mensen hun televisie om 10.00 uur aan voor Koffietijd om daar Loretta Schrijver, Quinty Trustfull en Pernille la Lau gezellig te zien babbelen over van alles en nog wat. En dat aantal vonden de sponsoren van het RTL 4-programma te weinig.
Voorstanders
Veel kijkers begrijpen die beslissing wel.
Jammer dat het stopt, ik kijk graag. Maar sponsoring is zó dominant in het programma, dat ik daarom steeds minder vaak kijk. Een kwartier praten over een crèmetje duurt echt te lang!! #koffietijd
— Eva Wijnberger (@EvaWijnberger) November 2, 2022
Ik, als Hans en Mireille purist, heb geen enkele moeite met het stoppen van #koffietijd
— Deef (@guttegut81) November 1, 2022
#koffietijd. Ik begrijp wel dat het stopt. Het leek een programma voor goede doelen, reclame voor musicals en als laatste de zogenaamde film deskundige die daar wekelijks zit en zij B films nog aanbeveelt. Helaas, eigen schuld.
— Patty (@VinoItalie) November 1, 2022
Tegenstanders
Maar er zijn nog veel meer kijkers die het hartstikke jammer vinden dat het iconische programma van televisie verdwijnt.
Ik ga #koffietijd wel missen hoor! Heb zo vaak gelachen om de dames en Patrick. Er gebeurde altijd wel iets grappigs ?
— Jaime (@pownall_jaime) November 1, 2022
Wat!!!!! Nee joh dat kan niet hoor. #koffietijd
— Pieternella (@NelvdL) November 1, 2022
NEEEEEEEE NIET MIJN GUILTY PLEASURE #KOFFIETIJD pic.twitter.com/FDqImLQN1m
— Thoiiss (@ThijsH16) November 1, 2022
Wat is dit nou weer! #Koffietijd moet blijven!
— Bettie (@Bettie__) November 1, 2022
Legendarische momenten
Koffietijd gaat nog tot en met mei 2023 door en daarna zullen we voor altijd dit soort geweldige momenten moeten missen.
En ook never forget, dit skitterende dansje van @JanSmit ? #koffietijd pic.twitter.com/6R6aSHwXNn
— Lianne van Veen (@Liedje87) November 1, 2022
Never forget #Koffietijd pic.twitter.com/FKC4ibQEHN
— Tim Schaap (@timmieschaap) November 1, 2022