Zakenvrouw Olcay Gulsen en reclameman Frank de Ruwe helpen noodlijdende bedrijven in Werk Aan De Winkel. Deze week zijn ze bij een Dordrechtse bloemist.
De Nederlandse middenstand voelt de gevolgen van de crisis nog steeds. Gelukkig is zakenvrouw Olcay Gulsen (van modemerk Supertrash) terug met een nieuw seizoen Werk Aan De Winkel, waarin ze eigenaren van kwakkelende zaakjes tips geeft om er weer bovenop te komen. Samen met reclameman Frank de Ruwe biedt ze vastgeroeste winkeliers een nieuw creatief en zakelijk plan.
Bloemist in Dordrecht
In de eerste aflevering gaan Olcay en Frank langs bij een zieltogende bloemenzaak in Dordrecht. Eigenares Marga heeft een passie voor bloemen, maar staat er na het overlijden van haar man alleen voor. Inspiratie om dingen te veranderen heeft ze niet en als ze haar winkel moet sluiten, verliest ze na haar man nóg een grote liefde.
Taakverdeling
De taakverdeling in Werk Aan De Winkel is duidelijk: Olcay buigt zich over de zakelijke kant van het verhaal; de creatieve ideeën komen voor rekening van Frank. Hij is opgeleid tot industrieel ontwerper, maar kwam erachter dat hij ook talent had voor het aanprijzen van producten - zijn afstudeerproject presenteerde hij bijvoorbeeld in een SRV-wagen.
Frank de Ruwe
Inspiratie haalt Frank uit de wereld om zich heen, vertelde hij aan Adformatie. "Het is een kwestie van goed om je heen kijken en je afvragen waarom iets op een bepaalde manier gebeurt. Als je dan alternatieven zoekt, kom je op zo veel leuke ideeën."
Werk Aan De Winkel is donderdagavond om 22.15 uur te zien op NPO 1.