De Gouden Loeki voor beste tv-commercial is gewonnen door KNGF Geleidehonden. Dit werd woensdagavond duidelijk tijdens een live-uitzending op NPO 1.
De Buddyhond neemt het stokje van Olli de olifant over als winnaar van de Gouden Loeki. Het reclamespotje van KNGF Geleidehonden, die door bureau Joe Public werd gemaakt, is volgens veel twitteraars de terechte winnaar.
Buddyhond-spotje van @Selmore wint de #GoudenLoeki. En terecht.
— Martijn Konings (@MartijnKonings) January 14, 2015
Woohoo #buddyhond! #GoudenLoeki
— Martijn Beckers (@martijnbeckers) January 14, 2015
Buddyhond krijgt de #goudenloekie en terecht! Onze militairen en politiemensen hebben er recht op.
— Margriet Bräuner (@MargrietBrauner) January 14, 2015
Gouden Loeki
De reclames van KNGF Geleidehonden stonden in het verleden niet bekend als indringend, maar daar is inmiddels verandering in gekomen. Vanaf de eerste seconde bevindt de kijker zich in een verschrikkelijke oorlogssituatie.
Nachtmerrie
Uiteindelijk blijkt dat het gaat om een levensechte nachtmerrie van een oorlogsveteraan. Op deze manier probeert KNGF Geleidehonden duidelijk te maken dat de organisatie er ‘’niet alleen is voor mensen die niet kunnen zien, maar ook voor mensen die teveel hebben gezien’’. Check de winnende tv-reclame hieronder.
Dries ‘gele zwembroek’ Roelvink werd vooral bekend door zijn rol in de ANWB-reclame. De zanger heeft sindsdien carrière gemaakt, hij krijgt zelfs een eigen realitysoap.