Concurrentie is moordend

Linda de Mol vreest voor kijkcijfers Deze Quiz Is Voor Jou

30 januari 2020 08:22 | amusement | Door Jef Willemsen

© Screenshot NPO 1
Linda de Mol gaat zaterdag van start met het door haar bedachte spelprogramma Deze quiz is voor jou. Ondanks haar status als kijkcijferkanon twijfelt Linda of het spel wel scoort.

Linda schoof aan bij DWDD om te praten over de show en haar eerste maanden als zenderbaas van NET 5.

Bewerkelijk

De Mol gaf ruiterlijk toe dat haar nieuwe baan bewerkelijker is dan ze had verwacht. In eerste instantie meende ze alleen creatief te hoeven meedenken: "Maar het is echt een enorme puzzel. We willen het profiel van het blad LINDA naar Net5 brengen, maar hebben gemerkt dat de kijker het niet oppikt als je dat te snel doet."

Verborgen camera

Naast Net5 moest Linda zich de laatste maanden ook bezig houden met het bedenken van haar nieuwe SBS-spelshow. In eerste instantie wilde Linda een live programma maken: "Waarin we iemand die thuis zit te kijken kunnen verrassen door stiekem allerlei verborgen camera’s op te hangen. Dat kan niet meer vanwege privacy redenen, maar vanuit die gedachte ontstond wel het concept van Deze quiz is voor jou."

Concurrentie

Linda heeft vertrouwen in haar programma, maar is ook realistisch: “De concurrentie is moordend. Ik moet het echt hebben van de mensen die Wie is de Mol? niet volgen, maar op hetzelfde moment hebben we ook All together now op RTL 4. Ik hoop dat ik mensen kan bewegen om naar SBS 6 te kijken die niets met beide programma’s hebben. Ik durf echt niets te zeggen over de kijkcijfers, ik hoop dat we in ieder geval minstens boven de 700.000 komen en het liefst richting het miljoen gaan. Maar de concurrentie is killing.”

Meer over