Commercieel avontuur

Matthijs van Nieuwkerk aan de slag voor Vlaamse zender VTM

28 januari 2021 09:46 | amusement | Door Jef Willemsen

© BNNVARA
Matthijs van Nieuwkerk gaat de grens over. Het BNNVARA-boegbeeld is gestrikt door de commerciële Vlaamse zender VTM om een nieuwe muziekquiz te presenteren.

Matthijs en VTM bevestigen de samenwerking in een persbericht.

Wensdroom

Voor Matthijs komt een langgekoesterde wens in vervulling. Hij droomde er al jaren van ook bij onze zuiderburen een programma te maken. Zijn eerste show heet Popquiz en is, wat de naam al verraadt, een muzikale spelshow.

Onbekend talent

Popquiz is een format bedacht door productiehuis Panenka en draait om gewone burgers met een liefde voor muziek. In duo's nemen ze het tegen elkaar op om in de finale te strijden voor de titel Popquiz-kampioen en een mooi geldbedrag.

Feestdag

In het persbericht hammert Matthijs op zijn eigen liefde voor muziek: "Wie mij de laatste jaren een beetje gevolgd heeft en misschien zelfs toevallig mijn laatste programma Matthijs gaat door heeft gezien, weet dat ik zonder muziek nauwelijks kan leven. Dus toen Tom me vroeg of ik erover wilde nadenken om de Popquiz te presenteren, was dat een feestdag."

Popquiz is vanaf komend voorjaar te zien bij VTM.

Meer over