FOX-mentalist Jan Reinder leek bij RTL Late Night de uitslag van de Champions League goed te hebben voorspeld. Lees hier hoe hij de boel belazerde!
Jan Reinder begint donderdagavond met zijn eigen show De Magie Van... op FOX. Bij RTL Late Night mocht de mentalist alvast wat trucs laten zien: hij had bijvoorbeeld de uitslag van Champions League-wedstrijd tussen Chelsea en Paris Saint-Germain voorspeld. Helaas voor Jan was het overduidelijk hoe de truc in elkaar zat.
Kluis
Jan Reinder had de dag vóór de wedstrijd twee envelopjes in een kluis gedaan en Humberto Tan had die persoonlijk bewaakt. Op de briefjes in die envelopjes zou de uitslag van het voetbalduel staan.
Op het screenshot hierboven is te zien dat Humberto het eerste briefje heeft voorgelezen. Daaruit was nog geen concrete uitslag duidelijk: de eindstand van de voetbalwedstrijd zat in envelopje 2, dat nu links van de kaasstengels op tafel ligt.
Maar voordat Humberto envelopje 2 kan openen, legt Jan er opeens iets overheen. Hij laat de Facebook-berichten zien die hij voor de wedstrijd naar de spelers gestuurd: vage boodschappen voor voetballers Gregory van der Wiel, Zlatan Ibrahimovic en Diego Costa. Hiermee probeerde hij 'een van de teams te verstoren'. Right.
Onder het bord met de Facebook-reacties heeft Jan de mogelijkheid om het tweede envelopje te verwisselen.
Hier haalt Jan het bord weer weg. En zie: het envelopje ligt opeens op een andere plek! Zou Humberto Tan het ook doorhebben?
Op de screenshots hierboven zie je de positie van de envelopjes naast elkaar: voor en na de wissel. Jan Reinder heeft overduidelijk het envelopje dat uit de kluis kwam weggehaald en een nieuw envelopje teruggelegd. Logisch dat daaruit de goede uitslag kwam: de 'mentalist' had dat briefje pas na de wedstrijd geschreven!
Publiek
Jan Reinder zei in Metro het volgende over zijn publiek: "Er zijn twee soorten toeschouwers. De ene groep vindt het vooral leuk om verwonderd te worden, de andere groep wil weten hoe het zit." Nou Jan, nu was wel héél duidelijk hoe het zit.
Lees ook
FOX speelt in op het succes van Mindf*ck, dat een tweede seizoen krijgt.