Mediadirecteur Van der Vorst uitte zijn kritiek op de aloude soap op het AllOut Mediafestival. „We zien allemaal dat die scores niet goed genoeg zijn. Dat komt ook omdat de verhaallijnen te ver van de kijker af zijn gaan staan”, zo staat op frank.news te lezen. „Je wilt je herkennen in wat daar gebeurt in die serie. Het moet er allemaal niet te glamorous uitzien. Het moet gaan om normale mensen. Daar zijn we nu dus heel actief op aan het bijsturen.” Een paar jaar geleden trok GTST dagelijks bijna 2 miljoen kijkers, dat aantal is nu gezakt naar onder de 1 miljoen.
800.000
GTST doet intussen van alles om kijkers aan zich te binden. Er zijn ieder jaar twee spectaculaire cliffhangers, we hadden een tijdje Nieuwe tijden op Videoland en onlangs begon RTL ook nog met een verhaallijn op Instagram-stories. Toch hoeven liefhebbers op korte termijn niet te vrezen voor het verdwijnen van Goede tijden slechte tijden. Ook 800.000 kijkers is behoorlijk wat tegenwoordig. En RTL heeft nu ook weer niet direct een vervanger klaar staan die een zelfde hoeveelheid kijkers zou trekken.