RTL Nederland begeeft zich met RTL MCN op de digitale snelweg. Het bedrijf heeft YouTube-ster Mertabi voor twee jaar aan zich verbonden.
RTL Multi Channel Network (MCN) gaat Mertabi helpen zijn online content voor een zo breed mogelijk publiek aantrekkelijk te maken.
Mertabi is een internetfenomeen
Niet dat de Marokkaanse filmmaker over populariteit te klagen heeft. Sinds hij in 2011 begon met het maken van zijn hilarische filmpjes, waaronder het populaire Marokkaan Geeft Rijles, heeft hij maar liefst 500.000 volgers op YouTube. Zijn video's zijn meer dan 22 miljoen bekeken wereldwijd en hij is razend populair bij mensen tussen de 18 en 35 jaar. Dat maakt hem potentieel interessant voor RTL MCN, omdat dit een geliefde doelgroep is voor het bedrijf.
Tweejarig contract met RTL MCN
Mertabi tekende een tweejarig contract met RTL MCN en heeft heel veel zin in de nieuwe mogelijkheden die deze deal hem biedt. "We zijn al lange tijd bezig steeds betere en leukere content te maken voor mijn fans. Door de samenwerking met RTL denken we dit allemaal nog te kunnen versterken. Gezamenlijk hebben we de kracht om nieuwe wegen in te slaan.” Bert Habets van RTL Nederland is blij met Mertabi en noemt hem een zwaargewicht.
Mertabi is de eerste aanwinst van RTL MCN, maar de kans is groot dat binnenkort andere YouTube-sterren als Enzo Knol volgen.