De reclameprijzen werden onthuld tijdens het door Omroep MAX geproduceerde Gouden Loeki gala dat door 1,2 miljoen kijkers werd gezien.
Lees ook:
Frummel
Presentatrice Carrie ten Napel liet het aan illusionist Hans Klok om de winnaar bekend te maken. De Staatsloterij en reclamebureau TBWA\NEBOKO bleken volgens de kijkers en vakjury het beste spotje afgeleverd te hebben. Hun commercial stelde Nederland voor aan Frummel, een koddig zwart katje dat geboren leek voor het geluk.
Frekkel & Freddie
Hartverwarmende reclames met aandoenlijke dieren die dito namen hebben lijkt de succesformule voor de Staatsloterij. De afgelopen twee jaar wonnen ze met hondje Frekkel en Egel Freddie.
Zilveren Loeki
De Zilveren Loeki ging naar Buurttuin, een spotje over de strijd tegen eenzaamheid van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. De Bronzen Loeki was voor de PLUS-reclame Goed eten is samen eten waarin een buschauffeur de moeite neemt de verloren portemonnee van een passagier thuis af te leveren en als dank een vorkje mag meeprikken.