‘Te weinig promotie’ is oorzaak genadeloze flop BNN-soap StartUp

24 januari 2014 12:30 | amusement | Door Televizier

Nederland 3 probeert met man en macht de dramatisch scorende BNN-soap StartUp te redden. Een onderzoek heeft uitgewezen waarom er zo weinig mensen kijken: de jongerenserie is te onbekend.

3500 mensen zijn bevraagd en de meesten van hen kennen de serie niet, ondanks alle radiospotjes die er rond de start te horen zijn geweest. Er zal een nieuwe campagne worden opgestart om StartUp beter te promoten.

Investeren

“We vinden het echt de moeite om hier in te investeren, want we geloven heel erg in StartUp”, laat een woordvoerder aan RTL Boulevard weten. “We gaan StartUp nu opnieuw neerzetten, met goede inhoudelijke spots, een radiocampagne en ga zo maar door. We hopen zo een grotere schare kijkers te bereiken.”

Laagterecords

Of de nieuwe campagne zin heeft is nog maar de vraag. Bijna niemand zapt ’s avonds om 19.30 uur naar de serie over een groep jonge ondernemers. StartUp scoorde donderdagavond een laagterecord met slechts 26.000 kijkers. Dit is minder dan vorige week maandag, toen de soap met 31.000 kijkers een dieptepunt bereikte.

Jongerensoaps

Het is niet de eerste keer dat een jongerensoap mislukt. In 2005 flopte op de Publieke Omroep de soap Het Glazen Huis genadeloos. Ook de RTL 5-soapserie Malaika ging na slechts een seizoen roemloos ten onder.

Lees ook het interview Mamoun Elyounoussi over zijn rol in StartUp.

Meer over