What the Frans is razend populair op de tv-beurs van Cannes. De show met Frans Bauer is nu al verkocht aan 8 Europese landen.
In de Telegraaf vertelt producent Harry de Winter (mede-eigenaar van What the Frans-producent David & Co) dat hij overstelpt wordt door enthousiaste reacties van pontentiële kopers. „Dit heb ik sinds het programma Taxi niet meer meegemaakt. Tal van zenders willen het bekijken, nemen opties en we hebben het ook al verkocht aan acht landen. What the Frans is straks in elk geval te zien in Duitsland, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk, Finland, Zweden, Denemarken en Noorwegen."
Positiviteit
In What the Frans verrassen deelnemers hun geliefden met iets dat niemand van ze verwacht. Zo was daar een dame van 70 die leerde motorcrossen en een vader van drie kinderen die balletles nam. En volgens De Winter is het juist die positieve insteek die het programma zo populair maakt. „,Ik merk dat er steeds meer weerstand is tegen candid televisie waarbij mensen in een slachtofferrol terecht komen. In What the Frans wordt de verborgen camera juist positief gebruikt. Mensen kunnen, onafhankelijk van hun leeftijd, iets leren. Daarbij komen natuurlijk ook nog de redenen waarom mensen dit doen. Ze hebben vaak een hele mooie motivatie”.
Omdat presentator Frans Bauer niet zal optreden in de buitenlandse versies gaat het programma over de grens simpelweg What the... heten.