Door geen reclame uit te zenden voor Op1 is de kans dat mensen niet gaan zappen een stuk groter. Bovendien begint Op1 dan net iets eerder dan concurrent Jinek. En ook dat kan voor de kijker reden zijn om te blijven hangen. Of het ontbreken van reclame van invloed is geweest op de kijkcijfers, is natuurlijk nooit hard te maken, maar maandag en dinsdag had Op1 mooi wel iets meer kijkers dan Jinek. En dat is tegen de verwachtingen in.
Kost geen geld
Dinsdag zei de baas van de Ster nog dat dit een eenmalige actie zou zijn, maar later op de dag werd toch besloten om het beleid voort te zetten. Directeur Frank Volmer zegt in het AD dat het de Publieke Omroep geen geld kost omdat de reclames gewoon op een ander tijdstip worden uitgezonden. volgende week krijgen de duo's van Op1 geen hulp meer van de Ster, dan moeten ze het op eigen kracht doen.
Carrie en Charles
Vanavond maken Carrie ten Napel en Charles Groenhuijsen hun debuut voor Omroep MAX. Zij lijken op het eerste gezicht een van de minst veelbelovende duo's maar wie weet, verrassen ze het publiek.
Op1 begint rond 22.10 uur