RTL 4 gooit traditioneel alle creativiteit overboord met kerst. Ieder jaar zendt de zender Home Alone uit. En ook dit jaar trok de film weer 1 miljoen kijkers.
Al die kijkers hebben die 24 jaar oude film waarschijnlijk al tig keer gezien, maar gaan er ieder jaar toch weer voor zitten. Al nemen de aantallen wel een beetje af. In 2011 keken nog 1,5 miljoen mensen naar Home Alone bij RTL 4. Maar waarom toch?
Ach.. waarom ook niet? #HomeAlone #christmastime #uitbuiken
— ilona Keinemans (@IlonaKeinemans) December 25, 2014
Wat is Kerst zonder #HomeAlone ? Heerlijke relaxte film met een traan op het eind. #kerstboodschap
— Marko Koning (@mko71) December 25, 2014
Ooooohhh als ze Kevin naar niet vergeten… ?? #homealone
— Coen Swijnenberg (@coen3fm) December 25, 2014
Ja, Coen Swijnenberg, ook dit jaar vergaten ze Kevin weer.
College Tour met John Cleese
Maar er was meer te beleven op Eerste Kerstdag. De Slimste Mens bijvoorbeeld. Bijn 1,2 miljoen mensen keken naar de kennisquiz op NPO 2. Veel vaste GTST-kijkers hadden blijkbaar iets anders aan hun hoofd. De soap halveerde bijna in kijkers: 1 miljoen. College Tour met John Cleese deed het daarentegen verrassend goed met 754.000 fans. En Cleese had wat mooie waarheden in petto.
"Onderbrekingen en spanningen doden elke creativiteit" JohnCleese in #CollegeTour over de mobile phone
— guidoz (@guidoz) December 25, 2014
"Als je blijft proberen, komt er een moment dat je geluk hebt". Wat een mooie aflevering van #CollegeTour met John Cleese.
— AnnaLenaHedinPenninx (@AnnaLenaPx) December 25, 2014
DWDD Guilty Pleasures
Nog meer kerst met DWDD Guilty Pleasures waarin Nederlandse artiesten hun favoriete kerstlied zongen voor het oog van 559.000 kijkers. En al die gezelligheid riep gemengde gevoelens op.
Verschrikkelijke feel good social show van de VARA. Zonde van onze belastingcenten. #DWDD
— Mark Smits (@marksmits) December 25, 2014
Stiekem toch best wel genoten van #DWDD Guilty Pleasure's. Of is dat ook een guilty pleasure?
— Jelte Liemburg (@jelteliemburg) December 25, 2014