Als de zon schijnt, blijft bij veel Nederlanders de televisie uit en dat is goed te merken in de kijkcijfers. Alleen de NOS kwam boven het miljoen uit.
Het is duidelijk te merken dat met deze zomerse temperaturen in de meeste huishoudens de televisie alleen aan gaat voor nieuws en sport.
Hart van Nederland blijft populair
Het 20.00 Uur Journaal is met 1.28 miljoen kijkers de winnaar van de avond. Ook Hart van Nederland blijkt met een score van 842.000 populair in de vakantieperiode. Door het ietwat latere uitzendtijdstip zien waarschijnlijk meer mensen de uitzending. Dit in tegenstelling tot het Half Acht Nieuws van RTL 4, dat doorgaans kan rekenen op een plaatsje in de kijkcijfer top 5, maar nu genoegen moet nemen met 531.000 kijkers en de elfde plaats.
Heel Engeland Bakt zakt verder in
Slecht nieuws voor Omroep MAX: het groots aangekondigde Britse origineel op kijkcijferhit Heel Holland Bakt zakt in de tweede week nóg verder in. Het begon al verre van rooskleurig met 424.000 kijkers, zeer laag voor Nederland 1 om 19.00 uur, en deze week liep de score terug naar 414.000.
Matige avond voor RTL 4
Al met al had RTL 4 qua kijkcijferhits een uiterst matige avond. De kijkcijfer top 10 bestaat uit maar liefst 8 (!) programma's van de publieke omroep en Hart van Nederland. Spelshow De Jongens Tegen De Meisjes is met 673.000 kijkers en de 8e plaats de enige RTL-aanwezigheid in de lijst.
Kijkcijfers zaterdag 19 juli
1. Journaal 20.00 uur (Ned. 1) - 1.28 miljoen
2. Tour de France NB (Ned. 1) - 1.18 miljoen
3. Tour de France (Ned. 1) - 1 miljoen
4. Hart van Nederland (SBS 6) - 842.000
5. Avondetappe (Ned. 1) - 830.000