De All You Need is Love-kerstspecial trok ook dit jaar weer de meeste kijkers op 24 december. 2,7 miljoen mensen hadden behoefte aan een overdosis romantiek.
Daarmee was All You Need is Love veruit het meest bekeken programma van de avond.
Ik vind dat de: All you need is love kerst special op de wereld erfgoed lijst moet komen..BAM!
— vincent moes (@vincentmoes) December 24, 2013
Serious Request
Het veruit meest beproken programma van de avond was de slotuitzending van Serious Request dat 1,1 miljoen kijkers scoorden. De heren dj's haalden meer dan 12 miljoen euro op voor het Rode Kruis en kwamen als kampioenen uit het Glazen Huis. Kampioenen die op het eind een traantje wegpinkten.
Dit. Compleet bizar! Diepe buiging naar iedereen die #SR13 heeft gesteund!! Nederland bedankt!! #3FM http://t.co/uN8gqzkiXN
— Coen Swijnenberg (@coen3fm) December 24, 2013
Ik kan helemaaaaaal niet tegen huilende mannen. Ga ik zelf ook altijd van aan de jank. #SR13
— Nynke de Jong (@nynke) December 24, 2013
Heineken Ontvoering
Op nederland 1 trok het Kerstfeest op de Dam 888.000 kijkers, Jort Kelder deed het iets betert (923.000) met de kerstspecial van Hoe Heurt het Eigenlijk? De première van De Heineken Ontvoering met Rutger Hauer als de ontvoerde Freddy Heineken op Ned. 3 hield 886.000 mensen aan de tv gekluisterd.
Totaal niets verwacht van De Heineken Ontvoering maar wat is dit gaaf neergezet. Klasse Rutger. #Heineken
— Wilfred Pennekamp (@wpktwit) December 24, 2013