De terugkeer van Flikken Maastricht viel in de smaak. Maar liefst 1.63 miljoen mensen zaten klaar voor de eerste aflevering van het twaalfde seizoen.
De comeback van de politieserie is de kers op de taart voor een sowieso succesvolle avond voor NPO 1. Zo scoorde DWDD een indrukwekkende 1.75 miljoen kijkers voor de maandelijkse media-uitzending waarin Waylon zijn Songfestivalnummer onthulde. Ook Een tegen 100 deed het met 1.3 miljoen kijkers vertrouwd goed en Jinek sloot met 990.000 kijkers haar meest bekeken seizoen tot nu toe af.
Voice Kids primetime winnaar
Op primetime moest de NPO echter nipt haar meerdere erkennen in The voice kids. De tweede aflevering van de auditie rondes hield 1.69 miljoen kijkers aan de buis gekluisterd. Van die topscore profiteerde Humberto Tan: zijn RTL Late Night kwam uit op 905.000 kijkers en een twaalfde plek in het kijkcijferklassement.
SBS in dip
De vrijdagavondprogrammering van SBS6 blijkt een fikse flop. Utopia doet het met 505.000 kijkers tussen 19.30 en 20.30 uur alles behalve onaardig, maar daarna stort de zender in met respectievelijk 257.000 en 394.000 kijkers voor de realityseries Wegmisbruikers en Handhavers. Die laatste titel leidde voor verdeelde reacties op Twitter, maar die online aandacht zorgde er niet voor dat de doorgaans stabiele kijkcijferhit Hart van Nederland mensen verloor: de nieuwsrubriek kwam niet verder dan 736.000 kijkers.