Dat zorgde voor een heleboel mooie, lieve tweets die we al eerder verzamelden. En uiteraard ook prachtige cijfers voor NPO 1 dat zich zelfs zonder het koninklijke huwelijk dagwinnaar mocht prijzen op primetime dankzij Kassa, goed voor 975.000 kijkers, en de comedy van Ronald Goedemondt die 872.000 lachers op de hand kreeg. Daarna deed de allereerste Sanne Wallis de show het prima met 816.000 kijkers en heel wat gemengde tweets.
#swds ik snap niet wat het concept is, raak in de war. Verder zwakke grappen en laag tempo. Maar laten we na 10 afleveringen nog eens kijken.
— Jan-Jaap In der Maur (@jkwadraat) May 19, 2018
De stijl van humor en decor met combo hebben veel weg van De Kwis en de K grap was ongepast. Maar de eerste Sanne Wallis de Show loopt lekker, is afwisselend en grappig. Dit gaat goed worden. #SWDS
— Maurice Wijnen (@mauricewijnen) May 19, 2018
Mooie televisie, dat #SWDS over #MeToo en van alles. Bespreekbaar maken, bespreekbaar maken, en blijven bespreekbaar maken. Wellicht wat zalvend, maar de beste en meest blijvende oplossing, en Nederlands kracht.
— Robert Wintraecken (@RWintraecken) May 19, 2018
Items met ‘digitale’ sidekick is wat minder... #swds @BNNVARA @SanneWallis
— Donny van Aalst (@tmvanaalst) May 19, 2018
De coca-reclame
Ook NPO 2 profiteerde van de interesse in Harry en Meghan. De live-uitzending van Blauw bloed over de Britse royals scoorde 541.000 kijkers. Daarna was het de beurt aan Andere tijden dat terugging naar de jaren 80 toen cocaine populair werd in Amsterdam. Gebruikers en gezagvoerders van toen blikten terug, maar veel van de 220.000 kijkers kregen er een wat ongemakkelijk gevoel bij.
Xandra Brood is nogal blij met een drug die al vele levens kapot gemaakt heeft #anderetijden
— Leo Peters (@LeoPeterzz) May 19, 2018
#anderetijden Cocainepromotie bij andere tijden. Nou ga je gang allemaal. Helaas kan je huwelijk er aan kapot gaan, maar dat neem je op de koop toe. Oh ja, je kan ook je huis nog kwijt raken. Kleinigheden.
— Lena (@Rijna1) May 19, 2018
Ik zit nu al tien minuten naar een reclamespot voor cocaïne te kijken. #anderetijden Moet dit?
— Jenneke (@Jennekepenneke) May 19, 2018
Zomaar. Omdat het kan. Toen ik net begon te studeren en Vanessa interviewde. Vanessa! #UpsideDown #AndereTijden pic.twitter.com/Yy5eDx4gSj
— Cornald Maas (@cornaldm) May 19, 2018
Irene stilgezwegen hekkensluiter
RTL 4 kwam niet boven het half miljoen uit op primetime met 404.000 kijkers voor Wannabees en een teleurstellende 499.000 voor Professor Nicolai & Dr. Beckand. Op SBS6 ging het echter nog beroerder. Komt een man bij de dokter bereikte 437.000 kijkers en daarna ging Irene Moors naar bed met Paul de Leeuw voor het oog van slechts 385.000 kijkers. Dat leverde haar het laatste plekje in de kijkcijfer top 25 op, al was 't wel één van de beter bekeken afleveringen van het seizoen. Toch is het feit dat er door slechts twee kijkers over werd getwitterd veelzeggend.
Jongens, wat een donders mooi interview. Jullie missen wat op SBS hoor! #naarbedmetirene
— Lianne van Veen (@Liedje87) May 19, 2018