Daarmee torent RTL 4 met kop en schouders boven de concurrentie uit. De zender had sowieso een goede start van de feestdagen met de maandagaflevering van GTST. 1.13 miljoen mensen zagen hoe Ludo omging met het illegale euthanasieverzoek van zijn dementerende schoonzus. Daarna was het tijd voor ongegeneerd zwijmelen, snotteren en smullen van Dr. Love en zijn grote liefdesshow. De hashtag #AYNIL was trending en de tweets spreken voor zich.
Heel de avond droog gehouden en nu staat de waterkraan open. #erisgeenhoudenaan #aynil
— Annelieke🏳️🌈 (@anneliekie1992) 24 december 2018
Vanavond weer 'All you need is love' kijken. Samen met m'n vrouw janken voor de tv. Zij omdat er ergens in de sneeuw in Groenland een mollige vrouw wordt herenigd met de Nigeriaan van haar dromen en ik omdat er geen voetbal op tv is #AYNIL
— Ferry de Bont (@Hoekie_B) 24 december 2018
Omdat Ziggo in Lage Vuursche vertraging had vanavond ben ik nu pas klaar met #aynil. Ik vond het op zich een leuk programma, maar ik begrijp dus volstrekt niet waarom al die meiden hun grote liefdes uit het buitenland halen. Zijn er in Nederland geen geschikte mannen?
— Prinses Beatrix (@BeatrixPrinses) 24 december 2018
Ik wil Home Alone kijken en mijn vriend All You Need Is Love.
— Don Roelofsen (@DonRoelofsen) 24 december 2018
Nu zit hij met kleenex op de bank en ik met een geel hesje. #aynil #allyouneedislove
chocola gegeten ✅
— danielle 🕊 (@daniellengv) 24 december 2018
gehuild bij all you need is love ✅
harry styles heb getweet ✅
coldplay concert op tv ✅
over 10 minuten jarig ✅
kerstavond compleet ✅
NPO 1 op 2
Waar RTL scoort, heeft de NPO doorgaans het nakijken. Alleen NPO 1 wist nét boven het miljoen uit te komen met André Rieus mooiste filmmelodieën. Na de muziekspecial scoorde de bakterugblikshow Smaakt naar meer een aardige 645.000 kijkers. Evenblij maakt vrienden trok vervolgens 425.000 kijkers en na het late journaal kreeg Karin Bloemen met haar kerstshow nog eens 443.000 kijkers in de stemming voor de feestdagen.
Ik kan dit programma echt uren bekijken. Geweldig !#smaaktnaarmeer #max
— Dennis (@broekie83) 24 december 2018
Ik hou van #Smaaktnaarmeer
— Hanneke Abrahams 🐾 (@hannekemontijn) 24 december 2018
Wat een heerlijk programma❤🎂#Smaaktnaarmeer
— Maria van Soest (@MariavanSoest) 24 december 2018
Home Alone scoort
Een andere kersttraditie is Home alone. De moderne klassieker was jarenlang vaste prik bij RTL 4, maar Kevin en de boeven hebben nu een nieuw thuis gevonden bij SBS6 waar 570.000 kijkers genoten van de feel good movie. Net 5 deed het ook niet onaardig met 320.000 kijkers voor de zoetsappige musical evergreen The sound of music.
Eigenlijk he... is kerst zonder #HomeAlone net als vuurwerk zonder lont
— Drootkloog (@Drootkloog89) 24 december 2018
Dat kan niet
Wat een fantasievolle programmering: #thesoundofmusic en #homealone.
— Ronald (@ronaldbeer) 24 december 2018
5 tekenen dat je oud wordt:
— Marokkaan (@KMarokkaan) 24 december 2018
1. Je vindt de smaak van de nieuwe generatie poeni.
2. Je begint vaak zinnen met vroeger.
3. Je vork trilt als je soep eet.
4. Je denkt aan vroeger toen alles beter was.
5. Home Alone heb je al 1500 keer gezien vanaf releasedatum.