De eerste aflevering van het Sinterklaasjournaal trok maandag bijna 1 miljoen kijkers. Dat is behoorlijk wat voor een tien minuten durend kinderprogramma.
Behalve kinderen, zaten ook veel volwassenen voor de buis om te zien welke kleuren de Pieten dit jaar zijn. De belangstelling is nog groter dan vorig jaar toen 880.000 mensen de eerste aflevering van het Sinterklaasjournaal zagen. Die 969.000 mensen zagen dat Paniekpiet gewoon gezellig zwart was, maar hoe lang nog, dat blijft iedere aflevering de vraag.
De hele dag weer die moordende onzekerheid over de vraag of er vanavond toch andere Pieten in het #sinterklaasjournaal komen. Is té veel
— Wauwel (@ReinBijlsma) November 10, 2015
Dat moment waarop iedereen weer vol verwachting naar het #sinterklaasjournaal kijkt. *pakt pepernoot* #zwartepiet
— Jos Van Ginneken (@GinnekenJos) November 10, 2015
Niet om roet in het eten te gooien, maar als Piet in het #sinterklaasjournaal zwart is, kun je er grif van op aan dat hij gaat verkleuren.
— Sytse de Jong (@SytseDeJong) November 9, 2015
De Slechtste Chauffeur van Nederland
Het bestbekeken programma op primetime was Radar met 1,6 miljoen kijkers gevolgd door DWDD met 1,5 miljoen kijkers. Met De Slechtste Chauffeur van Nederland ging het een stuk beter dan tijdens de première van vorige week. Waar toen 379.000 mensen inschakelden op RTL 5, waren dat nu 502.000 kijkers. De chauffeurs in De Slechtste Chauffeur van Nederland gingen er niet beter van rijden en de mensen voor de tv vielen van de ene verbazing in de andere.
Jezus, van de eerste versnelling naar de vijfde, bij welke kindersurprise heeft zij dr rijbewijs gevonden?! #dscvn
— Joey (@Joey368616) November 9, 2015
Ik weet niet waar het gas is? Dit is niet te geloven !!! #dscvn
— Robotron2068 (@Robotron2068) November 9, 2015
Niemand mag weg. #dscvn Kooi dicht, hangslot er op, en nooit meer vrijlaten.
— Anja (@AvoorAna) November 9, 2015
Nooit meer de weg op! #dscvn
— Odette W (@Lettersmid) November 9, 2015