André had het rijk alleen op primetime en maakte daar dankbaar gebruik van. Maar liefst twee uur lang was de violist en orkestleider op de buis en twitterend Nederland was vol lof over wat ze zagen en hoorden. Daarna zorgde een aflevering van Het eeuwige leven van Jan Mulder voor een duidelijke dip: 310.000 kijkers zaten de reportagereeks uit. Op de late avond was Pauw nog goed voor een prima 812.000 kijkers.
Fijn dat ik het concert nu wél helemaal nuchter kan volgen.
— 𝒮𝓅🦋𝑒𝒹𝒩𝒾𝓀 Nicole D (@SpoedNik76) 17 mei 2019
Op het Vrijthof had ik rond deze tijd al 6 glazen Pinot Grigio door mijn afvoer gespoeld #andrerieu
Ik had niet gedacht dit ooit te zeggen maar zit gewoon te janken bij de uitzending van André Rieu op het Vrijthof. En niet van ellende hoor! Ongekend prachtig! #andrerieu
— Mirjana Petrovic (@Mirjaan) 17 mei 2019
Echt, na dat prachtige concert van #andrerieu en al die blijde, gelukkige mensen is de negativiteit en stupiditeit op Twitter en tv gewoon een kwelling. Ik ga naar bed. #pauw
— Mini (@AnnoMienie) 17 mei 2019
RTL 4 onder het miljoen
RTL 4 wist de hele vrijdag niet boven het miljoen te scoren, wat best ernstig is gezien het feit dat het een van de belangrijkste tv-avonden van de week is. GTST kwam niet verder dan 789.000 kijkers, All together now had tot verbazing van velen geen commercials en presteerde het best met 948.000 kijkers. Daarmee werd zangconcurrent It takes 2 ruim verslagen, de SBS-show bleef steken op 547.000 kijkers. De zwakste schakel sloot haar tweede week af met een aardige 614.000 kijkers.
Kopje thee en klaar voor #AllTogetherNow pic.twitter.com/YzMEh4Tlzm
— Jolanda de Ridder (@Joenjo1) 17 mei 2019
Er klopt iets niet aan RTL 4 nu, en dit is de eerste keer dat ik #AllTogetherNow kijk. Schijnt vorige week ook te zijn gebeurt maar: er is nog steeds geen reclame!
— Daniëlle the Great (@ppdaniellepp) 17 mei 2019
Daar ga je met je tactiek rond bedritueel 10jarige dochter , “bij de volgende reclame ga je je tandenpoetsen” Hebben ze de reclameblokken eruit gesjeft! #Alltogethernow #rtl4
— Evelyn Visschedijk (@eef_deelt) 17 mei 2019
Veronica Inside ingekort
De heren van Veronica inside moesten ruimte maken voor het Gloryworld series kickboksevenement en maakten een half uurtje eerder een ingekorte uitzending die maar 388.000 kijkers wist te bereiken. Het kickboksevenement trok gemiddeld zo'n 140.000 kijkers.
Tegenvallend deze uitzending vanavond veel te kort en te veel reclame #veronicainside
— Arjan (@ArjanStoop1) 17 mei 2019
Slechts uitzending van 1 uur en dan 2 (lange) reclameblokken 😲 #byebye Niet oké @wilfredgenee #veronicainside
— Pep! (@pepnl) 17 mei 2019
#veronicainside gaat ten onder aan zijn eigen succes: steeds grenzen verleggen qua meningen. Steeds meer beledigingen. Alles zeggen omdat het kan. Zelfs (voormalig) vriend van de show Nico Dijkshoorn heeft het wel gehad met Johan Derksen @veronicainside @wilfredgenee
— Michel Marcus (@MichelMarcus6) 17 mei 2019