In principe is All together now niet echt een talentenjacht: er zijn geen afvalrondes, coaches of draaiende stoelen. Wel kan de beste zanger iedere week een bokaal en 10.000 euro winnen. Het uit 't Verenigd Koninkrijk overgewaaide format leverde over het algemeen positieve reacties op. Al vonden sommige twitterende kijkers dat het wel erg gladjes en gelikt was. Voorafgaand aan de show scoorde GTST een wat povere 841.000 kijkers. Op de late avond was een herhaling van The big music quiz goed voor 584.000 kijkers.
#AllTogetherNow ik dacht al...waar laat me dat aan denken.... stelletje muppets... pic.twitter.com/QDBH1OW526
— Peter (@Bemelsbeste) 3 mei 2019
#AllTogetherNow, lekker vrolijk en op een leuke manier "over the top". Net als bij BBC
— Evelien van de Haar (@Evaatje59) 3 mei 2019
Van #ItTakes2 overgestapt naar #AllTogetherNow. Geen idee waarom iedereen zo positief is over #ATN? Zelf vind ik het namelijk nogal saai.
— Tristan (@Tristan_JF) 3 mei 2019
It takes 2 buiten top 10
SBS dacht met It takes 2 een kijkcijferkanon weggekaapt te hebben bij RTL. De talentenjacht waarin bekende Nederlanders hun vocale vermogens tonen scoorde met 689.000 kijkers niet slecht, zeker niet voor SBS-begrippen. Toch viel de show nét buiten de kijkcijfer top 25.
#AllTogetherNow van @RTL4 en #ItTakesTwo van @SBS6 strijden om de kijkcijfers en schaffen daarom de reclameblokken voorlopig af. Bijzonder.
— ThisIsGerben (@ThisIsGerben) 3 mei 2019
@SBS6 is de winnaar vanavond met #ittakestwo !! #AllTogetherNow is mij ietsiepietsie TE gemaakt. @RTL4 pic.twitter.com/0vX3PpLODl
— T🐶ny (@Ynot0201) 3 mei 2019
Gordon het draait nu niet om jou maar de kandidaten...slecht host #ittakestwo
— Evadsnepmil (@evad103) 3 mei 2019
OMG... ik kan er niets aan doen, maar ik moet zo hard lachen om Gordon bij #ittakestwo 😂😂😂 pic.twitter.com/P16MMlHADC
— Natasja (@Natasja_Online) 3 mei 2019
2 voor 12 wint
Maar waar twee vechten om een been, gaat Astrid Joosten er mee heen. Het best bekeken amusementsprogramma van de vrijdagavond bleek toch 2 voor 12 met 1.23 miljoen kijkers. In haar eentje scoorde Joosten meer dan de primetime line up van NPO 3 waar werd stilgestaan bij 4 en 5 mei. De herhaling van Filemon Wesselinks documentaire Mijn jodenbuurt scoorde echter 154.000 kijkers en de speciale oorlogsaflevering van Ik durf het bijna niet te vragen kon met 141.000 kijkers op nog minder belangstelling rekenen. Dat terwijl er online met lof over beide programma's werd gesproken.
Dus je maakt een programma dat #mijnjodenbuurt heet en je zet er een presentator neer met een hitlersnorretje. Je moet er maar opkomen. pic.twitter.com/ACq5nNYY7q
— Totale leegheid (@0000I00000000I) 3 mei 2019
Wat een goed programma #mijnjodenbuurt van @BNNVARA. Ik schaam me voor NL als ik hoor over het antisemitisme. Volgens mij moeten we ons hier duidelijker tegen uitspreken. Ik houd van diversiteit, vrijheid, tolerantie, respect en goede manieren. #weeseslief #samen #NL
— Sacha Margés (@sachamarges) 3 mei 2019
Twee heftige programma’s als pre 4 mei. #mijnjodenbuurt #ikdurfhetbijnaniettevragen
— Monique (@MHstyling) 3 mei 2019
Ik kijk jij ook? #npo3
Ken de verhalen van mijn opa. Indrukwekkend #ikdurfhetbijnaniettevragen
— Eric Redegeld🇪🇺🌏 (@RedegeldE) 3 mei 2019