Matthijs van Nieuwkerk en Rob Kemps waren gisteravond terug met het tweede seizoen van Chansons!! De mannen doorkruisten Parijs weer langs de mooiste plekjes en kijkers waren dan ook dolenthousiast ze weer terug te zien.
Het eerste seizoen van Chansons!! was al een succes en ook het tweede kan rekenen op veel kijkers. Ruim 1 miljoen kijkers zitten voor de buis gekluisterd en genieten van de slow tv. Promotie maken de mannen zeker voor de stad, want de meerderheid van de kijkers heeft z’n koffers al bijna gepakt voor een tripje.
Als je naar #chansons kijkt lijkt de wereld echt een beetje mooier.
— De Hondenfotograaf ? (@hondfotograaf) October 9, 2022
Chansons!! Wat een wonderschoon programma! Is weer genieten! #chansons pic.twitter.com/9asCRjuh2Q
— Sylvia Arends (@Sylvia_Arends) October 9, 2022
Wat is het toch heerlijk meegenieten met de verhalen van Rob en Matthijs in Parijs. Fijn dat #Chansons weer terug op tv is.
— Guido (@GKlerk) October 9, 2022
Na de 1e aflevering in het 2e seizoen van #chansons wil ik zo snel mogelijk naar Parijs…??
— Remon Hendriksen (@doktertweets) October 9, 2022
Five Live
Het best bekeken programma was Chansons!! dan weer niet. Miljoenenjacht blijft de absolute favoriet op de zondagavond en scoorde dan ook de pannen van het dak met ruim 1,5 miljoen kijkers. Daarna was Linda de Mol meteen weer te zien in de tweede aflevering van Five Live. Vorige week trok nog aardig wat kijkers (987.000) maar de reacties op de nieuwe serie waren niet mild. Gisteravond bleven er nog 793.000 kijkers hangen op SBS6. Niet heel best, ook na een tweede kans waren de reacties niet veel beter. Alhoewel, voor een enkeling…
? Als enige deze avond geef ik gewoon eerlijk toe: genoten van #fivelive #sbs6 #lindademol ?
— MissNananas (@MissNananas) October 9, 2022
Five Live wordt gebracht als een 'drama serie', maar eigenlijk bedoelen ze dat #fivelive een dramatische serie is.
— Nick (@nickhoekman) October 9, 2022
De feelgood-factor bij #fivelive is, in tegenstelling tot Gooische Vrouwen, ver te zoeken. Te gehaast, te ongemakkelijk en niet grappig. Heb het een tweede kans gegeven, maar helaas..
— Jacqueline Pot (@JacquelinePot) October 9, 2022
Media Inside
Ook Media Inside debuteerde gisteravond met een nieuw seizoen en trok daarmee 295.000 kijkers. Ondanks de lage kijkcijfers waren de reacties wel weer erg positief, maar als er dan een kritische noot gegeven mag worden, gaat de voorkeur toch uit naar een niet live-uitzending, maar juist als vanouds opgenomen.
Ik ben fan van #mediainside, maar graag nooit meer live.
— Anita Mensing (@AnitaMensing1) October 9, 2022
Geweldige eerste aflevering van #mediainside met messcherpe analyses van @MvanRoosmalen en vakkundige gespreksleiding door @gijgro . Dat belooft wat voor dit seizoen #npo3
— Richard Linderman (@RTLinderman) October 9, 2022
Wat is dat #mediainside toch echt een hele leuke aanvulling op wat er al op tv te zien is. Gortdroge humor. Love it.
— Bart Kester (@bartkester) October 9, 2022
Weet Ik Veel
Ook RTL deed erg goede zaken met Weet Ik Veel, week na week weet de quiz een miljoenenpubliek te trekken en ook gisteravond zaten er ruim een miljoen mensen voor de buis. Humberto Op Zondag was goed voor 643.000 kijkers. Op NPO1 trok de tweede aflevering van Aria 759.000 kijkers en Nederland is Vol wist 777.000 mensen te bekoren.