De glans lijkt er enigszins vanaf bij Chateau Meiland, waar de eerste vier seizoenen ver boven de concurrentie uitstak kent de realityreeks nu gelijken op primetime.
Lees ook:
Hele bevalling
Maandagavond keken 1,1 miljoen mensen naar het gekibbel van Martien, Erica en Maxime. Op zich een razend knappe prestatie, want de familie had als lead in HLF8 dat 'slechts' 300.000 kijkers trok. Ditmaal was er ruzie over een bed, was er tijd voor Maximes zwangerschapsecho en uiteraard werd er over verhuizen en huizen kopen gesproken. Na Chateau Meiland wist Het roer om nog eens 643.000 kijkers te trekken.
Je kan natuurlijk heel veel vinden van #chateauMeiland, maar hoe de ouders meeleven met hun dochter en de zwangerschap en haar op hun manier helpen, vind ik toch heel leuk om te zien.
— Ingrid Bilardie (@IngridBilardie) October 18, 2021
Ben ik de enige die #chateaumeiland blijft kijken, ondanks dat eigenlijk alles aan dat programma me mateloos irriteert? Hoe dan?
— JaneCookie (@JaneCookie7) October 18, 2021
Net een halfuur gekeken hoe de hele familie Meiland een paar klossen onder een bed zet. De dansmarathon ging sneller. En toch blijven kijken!#chateaumeiland
— P. (@woeiii) October 18, 2021
Kleffen met kijkers
RTL 4 wist na 792.000 kijkers voor GTST de hele avond ruim 990.000 kijkers geboeid te houden met Kopen zonder kijken. In deze aflevering kreeg een wel erg kleffig stelletje het huis van hun dromen terwijl kijkers de bekende bingokaart af konden strepen. Jinek sloot de avond af met 796.000 kijkers, geen verkeerde start van de week.
Mensen die #kopenzonderkijken leuk vinden zijn toch dezelfde mensen die naar Ik vertrek, bed & breakfast, droomhuis gezocht en b&b vol liefde kijken. Ik ook hoor
— Philip (@philip__007) October 18, 2021
Ik heb het verlossende antwoord. Elise is 25 en hij is 41 😱 #kopenzonderkijken
— Minouche (@Minplushe) October 18, 2021
Huis van bijna 5 ton maar en een auto die net zo jong is als haar 🤣 #kopenzonderkijken
— ZeeuwseInBoz (@zeeuwseinboz) October 18, 2021
Radar op 1
De NPO heeft nog altijd plannen om te snijden in het budget en de zendtijd van consumentenprogramma's als Radar. Dat lijkt snijden in eigen vlees, want uitgerekend Radar scoort op maandag goud. Maar liefst 1,25 miljoen kijkers zaten klaar en daarvan bleven er nog eens 1 miljoen zitten voor Spoorloos. Aan het eind van de avond sloot Op1 af met een teleurstellende 623.000 kijkers.
#spoorloos. Derek loopt weer te zoeken.
— juffr. Annie ! (@anitaei) October 18, 2021
Wat hebben wij het toch goed hier.
— Jeannet Sandman💄 (@MrsSandvrouw) October 18, 2021
Ongelofelijk wat een armoede.😢 #spoorloos
#spoorloos aandoenlijk dat die mensen hem zo ontvangen.
— j van dijk (@jjvd12345) October 18, 2021