De Breij sloot het jaar live af vanuit Den Haag waar ze opkwam als de universeel geliefde pandabeer. Gaandeweg de avond wisselde ze nog enkele malen van kostuum. Naar haar eerste conference in 2016 keken nog 2,1 miljoen mensen, toch smulde het gros van de kijkers can Claudia's conference die de afsluiter was van een puike NPO 1 avond. De oudejaarsspecial van Mindf*ck was goed voor 1 miljoen kijkers en DWDD oud en nieuw wist 1,4 miljoen kijkers te boeien met hoogtepunten van het afgelopen jaar.
Knap hoor hoe Claudia alles in elkaar weeft. #claudiadebreij #martijnkoning
— Constant Klompmaker (@ckklompie) December 31, 2019
@claudiadebreij gaat wel steeds meer op @Dolfjansen lijken! Strak in het vel!! En je doet het geweldig! #Heerlijk #ClaudiadeBreij #oudejaarsconference
— CamperFan73 (@CamperFan73) December 31, 2019
#ClaudiadeBreij om Claudia de Breij nu al meer gelachen dan 2 uur Martijn Koning. #martijnkoning
— Arie Scheurwater (@ArieScheurwater) December 31, 2019
De Leeuw en Koning de mist in
Hoe anders was het lot van RTL 4. De zender besloot het oudejaarsgeweld voor te zijn door al op primetime de conference van Martijn Koning uit te zenden. GTST wist 514.000 kijkers te boeien, daarna kwam Koning niet verder dan een meer dan magere 542.000 kijkers. De cabaretier was grieperig tijdens de opnames en dat had invloed op zijn performance, viel ook heel wat twitterende kijkers op. Door de matige lead in scoorde de groots opgezette Paul pakt uit ook niet meer dan 575.000 kijkers. Al met al een pijnlijke sof.
Ik verwarde de oudejaarsconference van #martijnkoning door de ongemakkelijke sfeer in de zaal en op twitter bijna met #promenade.
— Ralf (@85Ralf) December 31, 2019
Alleen moet ik bij Martijn nog wél regelmatig gniffelen. (En volgens mij is ‘ie echt kneiterziek.)
Martijn gaat volledig de mist in. #martijnkoning
— fietziemon (@ziemon) December 31, 2019
Dat je aan Wim Kan denkt bij #oudejaarsconference waar gaat het nu over ? #martijnkoning
— Sjaak Visser (@visser001) December 31, 2019
En zelfs RTL-veteraan Jan de Hoop hield het halverwege voor gezien.De Conference is op twitter leuker dan op TV #martijnkoning
— Peter ter Horst ⬆️ (@PeterterHorst) December 31, 2019
Het is zo erg op tv dat mijn nieuwe vlog misschien iets is. Kijk gezellig mee naar onze vakantie in Thailand. 🌴🌞🏊♂ Of je er zelf bij bent. We zijn in Bangkok, Hua Hin, op het strand. en in de natuur. Verder een Thaise massage en mijn rode zwembroek https://t.co/HWHxkkNLn6
— Jan de Hoop (@JandeHoop) December 31, 2019
Ik Hou Van Holland scoort
SBS sloot het jaar juist af met een knal. Oudejaarsavond begon bescheiden met 542.000 kijkers voor de concertregistratie van Marco Borsato in de Kuip, maar daarna zapte Nederland massaal naar de zender om te smullen van de oudejaarseditie van Ik hou van Holland. 1,3 miljoen mensen zagen hoe Jeroen van Koningsbrugge tijdens het finalespel met twee keer aan het rad draaien maar liefst 100 punten scoorde en zo voor zijn publieksvak een hometrainer won. Toch waren Martien en Maxime Meiland de smaakmakers van de special.
Martien Meiland bij #ikhouvanholland. Wat een chaos creëert die man, had ik totaal niet verwacht pic.twitter.com/C0wHNEPozo
— Aschwin™🏆 (@Aschwin_Sprik) December 31, 2019
De Meilandjes leuken het hele programma op 🤣 #ikhouvanholland 🍾🎉👌🏾
— EuroVisionTalk (@TonyGroenendij1) December 31, 2019
Zometeen wurgt @MerelWestrik die @MartinMeiland nog #ikhouvanholland
— Arisch prinsje (@SocialInjusti11) December 31, 2019
🤣🤣