Wat hebben we een leuke koningin Maxima. Ze doet zo leuk mee met #kerstmuziekgala2018
— Martijn (@mabesimo73) 26 december 2018
@IlseDeLange die in het Nederlands zingt, ik ben verliefd 😍 #kerstmuziekgala2018
— Arjen Bekius (@arjenbekius) 26 december 2018
De laatste 24 uur
Het Muziekgala was niet het enige programma met een podium dat scoorde, want optredens waren erg populair op Tweede Kerstdag. Le Festival International du Cirque de Monte-Carlo wist al om 18:55 uur 768.000 kijkers aan zich te binden. De aftrap van Top 2000 a gogo scoorde daarna met 754.000 mensen en André Rieu viert kerst in Londen hield het op 504.000.
Al deze NPO-programma's krijgen in de top 10 gezelschap van het nieuwe programma De laatste 24 uur. 684.000 mensen zagen hoe Bert van Leeuwen bij René Froger op bezoek ging en hem een hypothetische vraag voorlegde: wat als je nog maar 24 uur te leven had?
2e kerstdag en dan dit op NPO1. Het einde van de wereld is nu echt nabij. #delaatste24uur pic.twitter.com/e14Dh5rk7z
— Dik Tatort (@KimJungOen) 26 december 2018
Ik jank gewoon lekker met #renefroger mee #delaatste24uur
— Esther ✘ (@vessie) 26 december 2018
@bertvleeuwen telefoon bedienen achter het stuur is echt not done. Levensgevaarlijk zelfs #delaatste24uur
— Galgenwaard (@EdwinFLeur) 26 december 2018
Films
De commerciële zenders konden de NPO niet verslaan en moesten het hebben van hun films, die toch ook deze Tweede Kerstdag weer populair bleken. Voorop ging Gooische Vrouwen 2 bij RTL (467.000), gevolgd door Home Alone 3 bij SBS (448.000) en Home Alone 2 bij Net 5 (420.000). En daarmee kwamen de kerstdagen voor dit jaar weer tot een einde.
#homealone3 ook weer gekeken #tweedekerstdag is weer voorbij #verder met de vakantie hoppaaa
— Prisje (@PriscillaJoann4) 26 december 2018