Gisteravond heeft de partner van Peter R. de Vries voor het eerst haar verhaal op tv gedaan en kijkers hoorden met open mond haar verhaal aan.
Vertrouwelijk!
Tot nu toe was ze nog onbekend, maar Tahmina Akefi stapt uit de anonimiteit en heeft in de documentaire Vertrouwelijk! voor het eerst gesproken over haar relatie met de vermoorde verslaggever. Ruim 1,4 miljoen mensen bleven na Project Rembrandt hangen op NPO1 en luisterden met open mond naar Tahmina haar verhaal.
Tip: Kijk hier de documentaire Vertrouwelijk! terug
Wat een mooie en krachtige vrouw. Heel veel respect voor #TahminaAkefi #peterrdevries #vertrouwelijk #npo ❤️❤️❤️❤️ pic.twitter.com/Jwu9T43MfC
— Jeroen Stevens (@jeroenstevens06) January 30, 2022
Aangrijpende docu van Simon Vuijk over de liefde tussen Tahmina Akefi en #peterrdevries. Mooi hoe hij hier is neergezet als “een en al liefde”. ❤️🙏 #Vertrouwelijk
— Caroline van der Plas (@lientje1967) January 30, 2022
Moet eerlijk bekennen dat ik echt het gevoel heb alsof ik inbreuk heb gemaakt in iemand zijn privacy na het zien van #Vertrouwelijk #peterrdevries
— AK (@AngelaKS99) January 30, 2022
Weet niet precies wat ik er van moet vinden, lijkt of ik naar het 'Mooiste meisje van de klas' zit te kijken. Eindelijk te zien wie de vrouw was in #peterrdevries zn leven maar iets teveel privé info, voegt niets meer toe #vertrouwelijk
— Francis (@Frarasi) January 30, 2022
Rouwen kent geen goed of fout. Dit is haar manier om haar verhaal te vertellen. En daar kan je alleen maar diep respect voor hebben. En wat je er verder van vindt, hou het lekker voor je. Ik vond het indrukwekkend, ontroerend en persoonlijk. Knap! #Vertrouwelijk #PeterRdeVries
— Jos Eising (@JosEising) January 30, 2022
Project Rembrandt
Project Rembrandt was weer de winnaar op prime time. Ruim 1,4 miljoen kijkers zagen hoe de amateurschilders onder andere de compositie van naakte modellen op een binnencamping moesten naschilderen. Ook dit seizoen is de publieksjury weer terug om in hun ogen het minste schilderij naar huis te sturen. De kijkers thuis hadden liever deze publieksjury achterwege gelaten.
Leuke kandidaten bij #ProjectRembrandt.
— Elsschot 🇪🇺🇳🇱 💉💉+💉 (@marcelbar8) January 30, 2022
De verlegen Abdallah, die het moeilijk vindt om naar zoveel naaktheid te kijken, heeft nu al de gunfactor. pic.twitter.com/vCtQMwalNw
Fijne televisie op zondagavond #ProjectRembrandt @NPO1 en wij zijn sowieso op Annechien, bijzonder prettig mens!
— Jacqueline Engelhard (@engel1963) January 30, 2022
Ik vind de publieksjury niks toevoegen “deze was het duidelijkst geschilderd dus die wint”. Waarom weegt hun oordeel zo zwaar in de eindbeoordeling? #ProjectRembrandt
— Victor Hopman (@victorhopman) January 30, 2022
Die publieksjury, waarom? Ze leren het ook nooit.. #ProjectRembrandt
— Hanne Bloem (@hashtag_hanne) January 30, 2022
Ontvoerd
Een goede start voor John van den Heuvel. De misdaadverslaggever was zondagavond weer terug met een nieuw seizoen van Ontvoerd. 808.000 kijkers zaten soms gefrustreerd de aflevering te kijken waarin moeder Nicole al anderhalf jaar haar tweejarige dochtertje Ayla moet missen, omdat de vader haar al deze tijd 'gevangen' houdt in Turkije.
Wat een geweldig werk van John vd Heuvel. Hoop dat moeders het niet verpest door vader weer een kans te geven. #ontvoerd
— hans f 🇳🇱⚓️ (@Haflam) January 30, 2022
Ik mag hopen dat de moeder begeleiding krijgt om niet nóg een kind van deze man te krijgen. #ontvoerd
— Cita (@Cita77774405) January 30, 2022
Dit blijft een heel goed progamma, wat John en zijn hele team heel goed doet! Maar hopelijk wordt ontvoering eindelijk eens hard aangepakt in Nederland! Eigenlijk te schandalig voor woorden dat dit nodig is.. en zo zijn er nog zoveel onopgeloste zaken in NL #ontvoerd
— Romy (@missxromy2) January 30, 2022
Wie van de 3
Zondagavond was ook de terugkeer van het populaire Wie van de 3 op SBS6. Tenminste, vorig seizoen scoorde het programma vaak boven de miljoen kijkers, maar gisteravond wist het spelprogramma 648.000 kijkers te boeien. RTL4 deed wel goede zaken met Beat the Champions met ruim 1,1 miljoen kijkers.