Kijkers laten het RTL-programma Nederland In De Auto volledig links liggen. De zevende aflevering trok slechts 42.000 nieuwsgierigen naar RTL 5.
Nederland In De Auto begon vorige maand zeer netjes op RTL 4 met 915.000 kijkers. Maar na de eerste aflevering werd het programma over 'gewone mensen' in de auto verplaatst naar RTL 5 en dat deed de scores geen goed. Absoluut niet zelfs. Deze week bereikte de show een dieptepunt met slechts 42.000 kijkers. Dat zijn minder mensen dan in de ArenA passen.
De mensen die wél keken, zagen weer een bonte verzameling autorijders langskomen. Van een heuse Popeye tot een mannelijke verloskundige tot jongens in papa's Porsche.
OMG #popeye bestaat echt #nederlandindeauto #rtl5 pic.twitter.com/jV2jPr3jbQ
— Carol_BVN (@Carol_BVN) 25 november 2015
Wat cool. Een mannelijke verloskundige en nog Turks ook. Ik zou toch wel willen weten wat zijn familie er van vind. #NederlandInDeAuto
— Paul Terpstra (@terptm) 25 november 2015
#nederlandindeauto écht die kakker denkt dat hij t gaat maken - in de #porsche van zn #pappie
— heidifotografie (@HeidiBorgart) 25 november 2015
Rondkomen in de Schilderswijk
Een stukje beter scoorde Rondkomen In De Schilderswijk, de realityserie die werd omgeruild met Nederland In De Auto. Al zullen de 854.000 kijkers misschien toch iets tegenvallen voor RTL 4, dat vlak daarvoor nog 1,3 miljoen kijkers wist te boeien met Van der Vorst Ziet Sterren. De ster van de Schilderswijk was in ieder geval Ali, die als vrijwilliger een evenement organiseerde voor de kinderen in zijn wijk.
Wat een top vent die #ali #respect #rondkomenindeschilderswijk
— ?ι????η ? (@kizzkirsten) 25 november 2015
Alle respect voor #ali , hij doet het goed met de kids op het plein . En mies blijft ouwehoeren Pff #rondkomenindeschilderswijk
— ann (@akkebakkie) 25 november 2015
Kijkers vonden het wel gek dat Ali werd ondertiteld:
Ali de vrijwilliger spreekt gewoon ABN (en beter dan de rest) en wordt toch ondertiteld. Waarom? #rondkomenindeschilderswijk
— RWinneke (@Oranjebloesem) 22 november 2015
Champions League
De meeste programma's scoorden woensdag wel iets minder dan gemiddeld: zo trokken natuurserie The Hunt en reisprogramma Floortje Naar Het Einde Van De Wereld 1,2 en 1,4 miljoen kijkers naar NPO 1. Dit alles kwam natuurlijk door de felle concurrentie van het Champions League-voetbal op SBS 6. Maar liefst 2 miljoen mensen zagen PSV strijden tegen Manchester United. Waar de Eindhovenaren dit weekend nog punten verspeelden in de Eredivisie door gelijk te spelen tegen Willem II, ging het de club op Europees niveau een stuk beter af. Tegen de grootheden van Manchester bleef het 0-0.
Belangrijkste conclusie na één helft: @WillemII is even goed als @ManUtd. #manpsv
— Frank van Pamelen (@frankvanpamelen) 25 november 2015
PSV houdt hiermee kans op de volgende ronde in de Champions League.
Eindhoven, Nederland's lichtpuntje in Europa. #manpsv @PSV
— Merijn© (@MerijnAAA) 25 november 2015