Het lukte SBS 6 donderdag niet om de barrière van 100.000 kijkers met Drone masters te doorbreken. We mogen daarom officieel stellen dat de zender van John de Mol een heuse flop in handen heeft. Wij kunnen zelfs geen enkele kijker vinden die fanatiek over het programma Twitterde. Gelukkig plaatste deelneemster Tanja Jess nog een woordgrapje op social media.
Wat denken jullie? Vlieg ik eruit vanavond? 21.30u #sbs6 #Dronemasters #thriller #dronie https://t.co/PjHIwBjJa6
— Tanja Jess (@tanjajess) 13 september 2018
SBS 6
Het was sowieso geen beste avond voor Talpa Network. Alleen SBS 6- programma’s Hart van Nederland (529.000) en Shownieuws (393.000) bemachtigden een plekje in de Kijkcijfer Top 25 van Stichting Kijkonderzoek. Net5, SBS 9 en Veronica haalden de lijst niet.
This Time Next Year
This time next year, het nieuwe programma van Wendy van Dijk, opende donderdag met 729.000 kijkers. In deze RTL-show proberen de deelnemers hun dromen in één jaar te verwezenlijken. Hoewel de kijkcijfers goed zijn, verschenen er maar weinig positieve berichtjes op Twitter. Wij zijn in ieder geval benieuwd naar de cijfers van komende week.
This Time Next Year wil ik alleen nog Netflix kijken.
— stolliebollie (@stolliebollie) 13 september 2018
Wat een slecht programma zeg dat this time next year. #ttny meer iets voor SBS6
— Delapen (@Delapen69) 13 september 2018
Net this time next year gekeken wat een enorm slecht werk van Wendy van dijk zeg, ik voorspel nu al dat wordt van de buis gehaald #ttny
— Peter (@pjoter74) 13 september 2018
Expeditie Robinson
Ondanks de berichten lijkt het er vooralsnog op dat RTL met This time next year een hit in handen heeft. Een nog groter succes is Expeditie Robinson, dat donderdagavond ruim 1,1 miljoen kijkers trok. Twitter ontplofte tijdens de proef. Een paal moest de lucht in, maar dat is kennelijk moeilijker dan het lijkt.
TREK AAN DIE PAAL #ExpeditieRobinson
— Friet of patat? (@memekoningin) 13 september 2018
"Die paal moet omhoog jongens, hij moet omhoog!"#zezeidenhetecht #ExpeditieRobinson
— erik (@erik_dlp84) 13 september 2018
Klem
De Publieke Omroep had gisteren maar liefst 14 programma’s in de top 25 staan. Naast het Achtuurjournaal (1,6 miljoen) en het NOS Journaal van 18:00 uur (1 miljoen) deed vooral het tweede seizoen van Klem het goed. De eerste aflevering van de serie met Barry Atsma in de hoofdrol trok 987.000 kijkers.
#klem super spannende serie maar een aflevering is veel te snel afgelopen. ☹
— TONY🐶 (@TONY90045849) 14 september 2018
Heerlijk dat #KLEM weer is begonnen. Top serie!
— NIELS. (@BlondeZeefuik) 13 september 2018