De hype rond De luizenmoeder is compleet. De derde aflevering van de schoolserie scoorde 2,43 miljoen kijkers en was daarmee het best bekeken programma van de hele avond.
Zelfs het 8 uur Journaal (2,34 mijloen) en Studio Sport Eredivisie (2,30 miljoen) hadden het nakijken. En dat terwijl De luizenmoeder op NPO 3 wordt uitgezonden, normaal gesproken een niet zo best bekeken zender. Nog even ter herinnering: de eerste aflevering van De luizenmoeder trok 750.000 kijkers en de tweede 1,4 miljoen. Een zelden vertoonde stijging. (En dan hebben we het nog niet eens over de onwaarschijnlijk online kijkcijfers van deze surprisehit). De toverwoorden waren zondagavond 'participizza' en 'verjaardagsprotocol'.
Door het hart van China
Ook goed bekeken werd Door het hart van China waarin Ruben Terlou liet zien hoe in China met de doden wordt omgegaan. Zo loop je als vrijgezelle overledene zomaar de kans om met een opblaaspop te worden begraven. De docuserie trok bijna 1,3 miljoen kijkers richting NPO 2 en ondanks het serieuze onderwerp kon er ook gelachen worden.
Zondag met Lubach
De zondag is een idioot drukke tv-avond. RTL 4 zendt de populaire series Soof (1 miljoen), Moordvrouw (967.000) en CMC (612.000) uit, de Curling quiz leverde in en kwam uit op 886.000 en Rico Verhoeven trok 462.000 kijkers in College Tour. Arjen Lubach maakte zijn comeback met Zondag met Lubach en scoorde daarmee een keurige 1,1 miljoen kijkers. In Zondag met Lubach ging het o.a. over 'fake news' en een zekere nepbioloog.
Lees ook:
Jennifer Hoffman over De Luizenmoeder: "Er ging een wereld voor mij open!"