Het klapstuk op primetime was de finale van The masked singer versus de start van Wie is de Mol? De strijd werd beslecht in het voordeel van de muzikale raadshow.
Lees ook:
RTL 4 wint
The masked singer sluit het zesde seizoen succesvol af. Niet alleen zat de finale bomvol onverwachte onthullingen, het programma is met 2,28 miljoen kijkers ook nog eens met afstand het best bekeken amusementsprogramma van de dag. Vervolgens profiteerde Paul de Leeuw van die torenhoge kijkcijfers: de eerste, nieuwe Ranking the stars op RTL 4 noteerde 994.000 kijkers.
Het is niet Loretta Schrijver maar Loretta Overdrijver... oef, vermoeiend aan het worden #TheMaskedSinger
— Andries ® (@dolledries) January 4, 2025
#TheMaskedSinger
— Melek (@melekbenbilirim) January 4, 2025
Waarom is er geen stylist die dit kon voorkomen? Arme #monicageuze ? pic.twitter.com/30XQAggpnV
De kangoeroe kan Joost Klein zijn. De grootste hint is die blauwe vogel. #TheMaskedSinger pic.twitter.com/4iAmJe2UQO
— NOZEM (@N0Z3M1) January 4, 2025
Wie is de Mol?
De makers van Wie is de Mol? namen dit seizoen de programmanaam wel heel letterlijk door zelf de identiteit van de Mol ook nog niet te weten. In de eerste aflevering koos de groep ongemerkt zelf de verrader. Hierdoor keken 2,19 miljoen mensen naar een aflevering die online door velen verwarrend en saai werd gevonden, ondanks de mooie beelden van Cambodja. Er was voldoende om over na te praten in MolTalk dat 935.000 kijkers noteerde.
Had jij deze twist verwacht? ?#wieisdemol #widm25 #widm pic.twitter.com/VO2kYIKLDu
— Wie is de Mol? (@WieIsDeMol) January 4, 2025
Wat is deze aflevering niet vooruit te branden.... Zooo saaiiii echt niet verwacht. #widm
— Daan (@TheFamousBro) January 4, 2025
wat een saaie aflevering, heb nu al geen hoop meer voor dit seizoen #widm pic.twitter.com/jwhxo1Govt
— lumi (@esclumi) January 4, 2025
Stapel op de Schelde
Tussen al het kijkcijfergeweld lanceerde Huub Stapel op NPO 2 zijn nieuwe docureeks Langs de Schelde. De eerste aflevering was goed voor 468.000 kijkers, een knappe prestatie gezien de concurrentie. Ter vergelijking: SBS 6 koos eieren voor z'n geld en zond een registratie van de cabaretshow van Bert Visscher uit... Daar zaten slechts 277.000 kijkers op te wachten.
Weer een geweldig programma met Huub Stapel #langsdeschelde#omroepmax
— Karin Klaver? (@ShapeCare) January 4, 2025
#LangsdeSchelde met #HuubStapel
— Evy-Eyes ? (@ikzieikziewatj2) January 4, 2025
Kan niet anders dan een succes worden!
Nu al fan en ik kijk pas 2 minuten.
Op #MaxTV
Leuk nieuw @OmroepMAX-format, #LangsdeSchelde - leuker ende leerzamer dan #widm -, Huub Stapel is als verteller toch 'n beetje de Jeroen Krabbé van de rivieren... pic.twitter.com/nzW2HK8vp0
— * (@Soul7Food) January 4, 2025
*De in dit artikel genoemde lineaire kijkcijferdata is afkomstig van kijkcijferkenner @tinanijkamp